رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۵ درصد ابلاغ‌های دادگستری استان مرکزی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

12:14 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۱۰۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۹۵ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی استان از طریق الکترونیکی انجام می‌شود که یکی از اقدامات ارزشمند قوه قضاییه است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد،با تاکید بر اینکه اجرای دقیق عدالت بسیار دشوار و حساس است، گفت: برخورداری از قدرت تشخیص دقیق حق از باطل عامل مهمی در صدور آرای متقن و عادلانه است و خوشبختانه استان مرکزی برخوردار از قضات پاکدست، با ایمان و دانش بالای قضایی و شجاع است و عملکرد آنان همواره مورد تجلیل مقامات قوه قضاییه در کشور قرار گرفته و بی طرفی و استقلال در تصمیم گیری از مهمترین ویژگی‌های آنهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته دو سوم جمعیت استان مرکزی به دستگاه عدلیه مراجعه داشته‌اند، اظهار کرد: بالغ بر ۴۰۰ هزار پرونده وارده و مختومه در سال گذشته در این استان مورد بررسی قرار گرفته است و با در نظر گرفتن حداقل دو نفر در هر پرونده قضایی می توان گفت که سال گذشته افزون بر ۸۰۰ هزار نفر به دستگاه عدلیه استان مراجعه کرده اند که رسیدگی به این حجم پرونده توسط ۲۳۰ همکار قضایی در استان کار دشواری است اما با مناعت طبع و صبوری خدمات لازم ارائه و حرمت مردم را حفظ می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تکریم مردم را اولویت دستگاه قضایی در استان برشمرد و بر حمایت جدی از فعالیت‌های مشروع اقتصادی در سال تولید دانش بنیان تاکید کرد و افزود: افزایش بهره‌وری با حمایت از تولیدات دانش بنیان صورت می گیرد و دستگاه قضایی حامی تولید و اشتغال در کشور است.

وی خطاب به قضات و کارکنان قضایی گفت: رسیدگی به امور زندانیان و صدور احکام جایگزین حبس، استفاده از ظرفیت خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، بهره گیری از ظرفیت مردمی برای ارتقای فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی به هوشمندسازی خدمات قضایی اشاره کرد و افزود: ۹۵ درصد ابلاغ‌های دستگاه قضایی استان از طریق الکترونیکی انجام می‌شود که یکی از اقدامات ارزشمند قوه قضاییه است.

وی در ادامه گفت: باید برای جلوگیری از وقوع جرایم مهم اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شود تا بخشی از بار تراکم و سیر فزآینده ورودی پرونده‌ها کاهش یابد تا قضات با فرصت بیشتری به پرونده‌های مهم رسیدگی کنند.

رئیس شورای قضایی استان مرکزی با تاکید بر اینکه مبارزه سختگیرانه با فساد در صدر فعالیت‌های دستگاه قضایی است، افزود: دستگاه قضایی از منابع انسانی پاکدستی برخوردار است اما نباید عینک خوش بینی بزنیم و در عمل به منویات رهبری مبارزه با فساد را از درون قوه آغاز کرده و در همه سطوح پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *