رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نصیرزاده: پاورلیفتینگ توانایی ورود به بازی های آسیایی را دارد

18:28 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۰۵۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اگر وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانند به ما کمک کنند و با ما همکاری کنند می توانیم پاورلیفتینگ را وارد بازی های آسیایی کنیم.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون گفت: ابتدا امر باید بابت افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان در رشته پاورلیفتینگ در مسابقات جهانی و آسیایی تبریک بگویم. ما نزدیک به بیش از یک ماه پیش بعد از نزدیک به ٢٧ سال فعالیت در این رشته موفق شدیم توسط یک جوان برومند شیرازی به نام مهرداد ظفری برای اولین بار به مدال مجموع در مسابقات جهانی دست پیدا کنیم و برای اولین بار در رتبه هشتم جهان قرار بگیریم و رتبه تک رقمی کسب کنیم. همچنین در پرس سینه دو جوان خوزستانی مهدی شجیراتی و محمد پرورده در مسابقات جهانی قزاقستان موفق شدند اولین مدال های تاریخ ایران در این رشته را کسب کنند.

وی خاطر نشان کرد: پاورلیفتینگ با بیش از ٨٠ سال قدمت با توجه به پتانسیلی که در کشور ما دارد به طوری که شایسته بوده به آن توجه نشده است. ما مفتخریم که در آسیا و فدراسیون جهانی یک فرد ایرانی حضور دارد و جناب فرشید سلطانی در راس فدراسیون آسیا قرار دارد و اگر وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانند به ما کمک کنند و با ما همکاری کنند می توانیم این رشته را وارد بازی های آسیایی کنیم و بتوانیم در این عرصه مدال آوری و افتخار آفرینی کنیم و پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم. ما هفته گذشته دومین دوره لیگ پاورلیفتینگ را قرعه کشی کردیم و ان‌شالله رفته به رفته این مسابقات بهتر و پویا تر می‌شود. همچنین ما در سال جاری برای دومین بار نیز میزبان رقابت های جام باشگاه های جهان خواهیم بود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد هیات های استانی نیز اظهار داشت: تمام تلاش ما خود را کردیم تا افرادی را هیات های استانی انتخاب کنیم که انگیزه داشته و عاشق باشند. رئیسی که نتواند زیر مجموعه خود از جمله ورزشکاران و قهرمانان را راضی نگه دارد از نظر ما ضعیف عمل کرده و آن شخص را مورد بازخواست قرار دادیم. از همین رو سعی کردیم افراد تحصیل کرده، متخصص و با انگیزه را در هیات های استانی به کار بگیریم. همچنین برنامه ما این بوده است که مسابقات را در مناطق محروم و کم امکانات برگزار کنیم که می توان به  برگزاری مسابقات قویترین مردان در ایرانشهر اشاره کرد.  هدف ما از این موضوع رشد و توسعه ورزش در مناطق محروم بوده است.

نصیرزاده افزود: بر اساس معیارهای که به هیات های استانی ارائه دادیم با ارزیابی های که صورت گرفت استان تهران، فارس و مازندران به عنوان برترین  هیات های استانی انتخاب شدند. مبنا و برنامه ما این بوده که با توجه به معیارهای که انتخاب کردیم، اگر هر استانی بتواند رتبه بهتری را کسب کند به طور حتم برای مساعدت در گرفتن منابع مالی و امکانات در اولویت خواهد بود.همچنین من معتقد هستم با ایجاد همدلی در زیر مجموعه ها و مخاطب ها از ظرفیت های استان ها بهره مند شویم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص کرسی ها ایران در فدراسیون های جهانی گفت: معتقد هستم حفظ کرسی ها در فدراسیون های جهانی سخت تر از کسب آن است. به عنوان رئیس فدراسیون افتخار میکنم که چندی پیش فرشید سلطانی توانست عضو تاریخ مشاهیر پاورلیفتینگ در جهان شود و امیدوار هستیم همچون دو سال گذشته در مجمع انتخابی فدراسیون آسیایی بار دیگر ایشان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود. همچنین دکتر هاشمی نیز موفق شد به عنوان دبیر فیتنس چلنج در فدراسیون جهانی معرفی شود و سال گذشته توانستیم آکادمی IFBB را راه اندازی کنیم. همچنین توانستم میزبان مسابقات کاپ آسیا و قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم و در پاییز نیز میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی فیتنس چلنج جهان در بخش بزرگسالان خواهیم بود. همه به خوبی می‌دانیم اعطای میزبانی سخت است که من همینجا باید از دکتر صالحی امیری تشکر کنم که با رایزنی های که داشتند توانستیم چند میزبانی را کسب کنیم. مستحضر هستید گرفتن میزبانی علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند می تواند باعث ارز آوری در کشور شود و همچنین در بخش سیاسی و فرهنگی می تواند نگاه به کشور ما را تغییر دهد. از طرفی نیز دکتر پولادگر خودشان نزدیک به ٢١ سال در فدراسیون تکواندو حضور داشتند و به خوبی از همه چیز آگاه هستند و ایشان اولین فدراسیون بودند که توانستند آکادمی فدراسیون جهانی را در ایران کسب کنند و بعد از تکواندو ما دومین فدراسیون هستیم که توانستیم مجوز آکادمی را کسب کنیم. درخواست من این هست ما را کمک کنند تا مجوز آکادمی را حفظ کنیم و این امتیاز از دست ما نرود.

نصیرزاده در خصوص بخش آموزش گفت: فدراسیون بدنسازی با توجه به شرایطی که دارد می تواند به تمامی فدراسیون ها کمک کند و خدمات ارائه دهد. به جرات می توانم بگویم در بخش آموزش بخش آموزش و ارائه خدمات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در بین سایر فدراسیون ها سر آمد است. همچنین از روزی که بنده را قابل دانستید که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کنید تلاش کردیم از فساد، مدرک فروشی و گرفتن کارت مربیگری بدون گذراندن دوره ها جلوگیری کنیم. از طرفی نیز برخی فدراسیون کلاس آموزشی را برگزار می کنند که مربوط به رشته بدنسازی است و این موازی کاری است و از وزارت ورزش و جوانان در خواست داریم پیگیری کنند و از این موازی کاری جلوگیری کنند.

وی همچنین در خصوص بخش روابط عمومی فدراسیون نیز اذعان داشت: در بخش روابط عمومی ابتدا باید از آقای حسین جمشیدی تشکر کنم. با حضور ایشان و همکاران تحول عظیمی در فدراسیون صورت گرفته است. فدراسیون بدنسازی پیش از حضور ایشان یک پیج اینستاگرامی نداشت ولی اکنون نزدیک به ۶٠ هزار دنبال کننده دارد. زمانی که شما به سراغ اسپانسر می روید اولویت اول نفوذ و مخاطب شماست. از طرفی ما تا پیش از این هیچ سهمی از صدا و سیما نداشتیم  اما به لطف پیگیری های که صورت گرفته صدا و سیما مسابقات پاورلیفتینگ و فیتنس چلنج را پوشش داد و این موضوع رفته رفته باعث ترغیب جامعه به این ورزش خواهد شد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد تقدیر از قهرمانان گفت: در اعزام های ما ما یک تیم ناقص را با پنجاه نفر بخواهیم اعزام کنیم نزدیک به ۴٠ نفر مدال می آورند و قهرمان می‌شوند و این موضوع کار ما را در بخش تقدیر از ورزشکاران سخت می کند. از سال ١٣٩٧ تقدیر و تجلیل از زیر مجموعه‌های فدراسیون بدنسازی حذف شد و همین موضوع باعث دلخوری و ناراحتی ورزشکاران شده است که امیدواریم با توجه و همکاری وزارت ورزش این موضوع برطرف شود و بشود از قهرمانان تشکر به عمل بیاید. هرچند با به سهم خود از قهرمانان تشکر کرده ایم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مورد مسائل فرهنگی نیز خاطرنشان کرد:  اعتقاد ما در فدراسیون همیشه این بوده است که مهم ترین چالش ما در فدراسیون برگزاری رویدادها فرهنگی بوده است. ما در هر مسابقه از جمله رقابت های لیگ همیشه از خانواده شهدا دعوت کردیم و از آنها تجلیل کردیم چرا که اعتقاد ما بر این است که قهرمان واقعی و حقیقی شهدا هستند.

نصیرزاده در مورد زیر ساخت های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز گفت: متاسفانه ما تنها فدراسیونی هستیم که یک متر فضا از خود نداریم و اکنون در جایی که حضور داریم استیجاری هست و با چالش های مختلفی رو به رو هستیم. در فروردین سال ١۴٠٠ مدیران در وزارت قبلی به ما ٣ هزار متر مربع زمین در مجموعه ورزشی آزادی به ما دادند ما کار های پیش نیاز برای احداث ساختمان فدراسیون را انجام دادیم اما متاسفانه با حضور مدیریت جدید به ما گفتند این واگذاری غیرقانونی است. من قول دادم این مجموعه را بسازم و این کار را خواهم کرد اما ابتدا تقاضا داریم ورزات ورزش و جوانان و جناب پولادگر مساعدت کنند تا این زمین را در اختیار ما قرار دهند.

وی در خصوص راه اندازی مسابقات لیگ گفت: روزی که من وارد فدراسیون شدم برای من سوال بود که چرا فدراسیونی که ٨۵ درصد باشگاه های کشور را در اختیار دارد، سازمان لیگ و مسابقات لیگ را ندارد تا بازدهی و سود آوری برای باشگاه ها و ورزشکاران داشته  باشد. در این میان برخی گفتند نمی شود و برگزاری لیگ امکان پذیر نیست اما ما سال گذشته اولین دوره مسابقات لیگ پرورش اندام و پاورلیفتینگ را به خوبی برگزار کردیم و رفته رفته پویاتر و بهتر خواهد شد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان اظهار داشت: اگر کار مثبت و رو به رشدی رخ داده حاصل همت و همدلی شما بوده است و اگر کمی و کاستی بوده از سمت من بوده است. امیدواریم این روند با حمایت و همدلی شما ادامه داشته باشد و شاهد موفقیت های روز افزون باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *