با دستور دادستان قزوین کارگروه نظارت بر صدور کیفرخواست متقن در دادسرای قزوین تشکیل شد

14:44 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۰۱۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین «کارگروه نظارت بر صدور کیفرخواست متقن» در دادسرای قزوین تشکیل شد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی در تشریح خبر تشکیل «کارگروه نظارت بر صدور کیفرخواست متقن» در دادسرای قزوین، اظهارکرد: اتقان آراء و تصمیمات قضایی در مرحله دادسرا همیشه یکی از سیاست ها و اولویت های دستگاه بوده و هست و بدون شک تحقق هرچه بیشتر این امر موجب تحقق عدالت، قاطعیت آراء قضایی و در نهایت جلب رضایت مردم می شود و باید در موضوعات مشابه از صدور آراء قضایی متناقض جلوگیری شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی کشور به مناسبت هفته قوه قضاییه در سال‌جاری، 8 توصیه بیان فرموده و تاکید داشتند که این موارد در قوه قضاییه عملیاتی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، ادامه داد: توصیه‌های ایشان باید با سرعت به مرحله اجرا درآید، به دلیل اینکه بسیاری از این موارد مطالبه عمومی از قوه قضایه است.

رجبی   با بیان اینکه  یکی از توصیه های «رهبر معظم رهبری اتقان ادله و قابل دفاع از سوی دادستان در صدور کیفرخواست» بود، افزود: بر همین اساس و در راستای عمل به فرمایشات ایشان، کارگروه «نظارت بر صدور کیفرخواست متقن» در دادسرای قزوین تشکیل شد.

وی همچنین تصریح کرد: بر همین اساس و در راستای پیگیری اقدامات در این حوزه «فتح‌الله علی‌محمدی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین» به سمت دبیر این کارگروه معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، اذعان کرد: با تشکیل این کارگروه «هم‌فکری و هم‌اندیشی با دادستان های سراسر استان و نظارت بر رعایت مقررات ماده 279 قانون آیین دادرسی کیفری از جمله ذکر نوع اتهام، تاریخ و محل وقوع جرم، ادله انتساب اتهام، مستند قانونی اتهام، سابقه محکومیت موثر کیفری متهم، خلاصه پرونده شخصیت و... » مورد انتظار است.

رجبی همچنین با تاکید بر اینکه بی تردید تقویت دانش قضایی در صدور آراء و کیفرخواست متقن بسیار اثرگذاراست و مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز بوده است، اضافه کرد: در همین راستا برگزاری نشست های علمی و تخصصی در ذیل این کارگروه در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با پیگیری و نظارت در این حوزه، شاهد صدور آراء متقن قضایی در مراحل مختلف دادرسی باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *