رکورد شکنی جرم تجاوز جنسی و شکست سیستم قضایی انگلیس

13:45 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۰۰۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند طولانی و نادرست رسیدگی قضایی پرونده‌های تجاوز جنسی در انگلیس بر سلامت روان قربانیان تاثیر منفی گسترده ای دارد.

خبرگزاری میزان – یک زن قربانی تجاوز جنسی در انگلیس پس از پنج سال انتظار برای محاکمه عامل این جرم متوجه شد که دادگاه وی به تعویق افتاده و باید هشت ماه دیگر منتظر بماند.

وی می‌گوید «حس می‌کنم باید خودکشی کنم.»

پرونده این زن، یکی از هزاران پرونده شکایت قربانیان تجاوز جنسی در انگلیس است که به دلایل متعددی با تعویق در روند رسیدگی مواجه شده اند.

به گزارش «گاردین»، هزاران قربانی تجاوز جنسی در انگلیس در پی رکوردشکنی شمار پرونده‌های رسیدگی نشده به رقم 58 هزار و 653 مورد، شاهد تاخیرهای مکرر در برگزاری دادگاه هستند؛ تاخیری که با اعتصاب برنامه ریزی شده وکلا احتمالا طولانی تر خواهد شد.

قربانیان تجاوز جنسی در انگلیس در پی عدم رسیدگی به شکایت‌های خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند و همواره نگرانند که دولت این کشور با پیشنهاد جدیدی تلاش آن‌ها را در مسیر تعقیب و محکومیت مجرمان متوقف کند.

 یک کارشناس حقوقی می‌گوید «استرس ناشی از تاخیر برای قربانیان خشونت و تجاوز جنسی عوارض روانی گسترده ای دارد.»

یکی از قربانیان تجاوز جنسی نیز گفت «به دلیل استرس مدام، کار خود را از دست می‌دادم؛ این حادثه من را به سمت افکار خودکشی، افسردگی جنون آمیز، اضطراب شدید، ناتوانی در ارتباط با مردم و بی اعتمادی شدید به سیستم قضایی سوق داد.»

شمار قابل توجهی از قربانیان به دلیل تاخیرهای مکرر در برگزاری دادگاه، شکایت خود را نیمه کاره رها می‌کنند.

بی علاقگی وکلای دادگستری به پذیرفتن پرونده‌های تجاوز جنسی و افزایش هزینه دادرسی موانع مهمی در انصراف قربانیان تجاوز جنسی از شکایت خود هستند.

داده‌های جدید جنایی ثبت شده توسط پلیس نشان می‌دهد که در سال منتهی به مارس 2022 تعداد جرم تجاوز جنسی در انگلیس 70 هزار و 330 مورد و تعداد جرم همه جرایم جنسی دیگر  19 هزار و 683 مورد بود که از سال 3-2002 تاکنون بی سابقه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *