شافعی: فدراسیون فوتبال استقلال و اقتدار ندارد/ پرسپولیس خوب یارگیری کرده، اما کهکشانی نیست

9:21 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۹۶۳۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: وقتی مهدی تاج در قرارداد بستن با ویلموتس افتضاح بار می‌آورد، چطور حالا مدعی ریاست فدراسیون شده است؟

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این پرسش که آیا این فصل تیم فوتبال پرسپولیس تیمی کهکشانی بسته است، اظهار داشت: پرسپولیس 5 سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد، بر همین اساس انتظارات را بالا برده است. با توجه به اینکه در ابتدای فصل نقل و انتقالات پرسپولیس زود به دست کار شد و مهره‌های ملی را جذب کرد، اما با این حال هم نمی‌شود به این تیم لقب کهکشانی داد، چون هنوز در برخی از نقاط زمین بازیکنان تمام عیار را نتوانسته به خدمت بگیرد. در دفاع سمت چپ یک مهره قدرتمند و مهاجمی که بتواند انتظارات هواداران را برآورده کند جذب نشده‌اند. با این تفاسیر باید گفت که پرسپولیس این فصل خوب و منطقی یارگیری کرده است، اما هنوز با کلمه کهکشانی فاصله دارد.

وی درباره انجام بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس قبل از آغاز فصل مسابقات، عنوان کرد: دیدار تدارکاتی قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر برای هر تیم همیشه در یک بخش شناخت از نفرات جدید تیم است و یک بخش دیگر آمادگی تیم در این دیدارهاست تا سرمربی و کادر فنی بتوانند سطح فنی بازیکنان را محک بزنند و تمامی نفرات حاضر در یک تیم مورد سنجش قرار بگیرند. پیروزی و شکست در این دیدارها زیاد مهم نیست، اما باید نقاط ضعف در این بازی‌ها برطرف شود تا تیم با هماهنگی و انسجام وارد رقابت‌های لیگ شود.

*فدراسیون فوتبال مسئول بی‌اعتباری اسکوچیچ بین بازیکنان بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی تصریح کرد: با توجه به شخصیت رفتاری باقری، او می‌تواند حواشی تیم ملی فوتبال را جمع کند. همچنین وی نظارت کلی روی عملکرد و رفتار خارج از چارچوب فنی بازیکنان خواهد داشت و در نتیجه بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های سرمربی را سبک می‌کند.

کارشناس فوتبال در مورد وضعیت آشفته تیم ملی فوتبال تاکید کرد: اوضاع تیم ملی را در این شرایط آنچنان مطلوب نمی‌بینم. هم اکنون بازیکنان به یک مرحله تفکر حرفه‌ای رسیده‌اند که درباره نداشتن شایستگی سرمربی تیم ملی اظهار نظر می‌کنند. همچنین در مورد سنجش کیفیت سرمربی فعلی تیم ملی بین کمیته فنی و مسئولان فدراسیون فوتبال اختلافاتی وجود دارد. به خاطر همین موضوع اقتدار اسکوچیچ قبل از حضور در جام جهانی در برابر بازیکنان از بین رفته است. این بی اعتباری سرمربی در بین بازیکنان را فدراسیون رقم زد.

*فوتبال ما گرفتار بازیکن‌سالاری شده است

شافعی درباره دودستگی بازیکنان تیم ملی یادآور شد: فوتبال ما به سوی بازیکن سالاری رفته است و چند بازیکن که هنوز ارزش و اعتبار پیراهن تیم ملی را نمی‌دانند خیلی راحت شرط می‌گذارند، بیانیه می‌دهند و باند درست می‌کنند که اگر این باشد ما نیستیم. این دودستگی به خاطر این است که فدراسیون فوتبال استقلال ندارد و سرمربی هم از اقتدار لازم برخوردار نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ دوباره برکنار خواهد شد، اظهار کرد: بحث برکناری اسکوچیچ برای فدراسیون فوتبال و کمیته فنی مسجل شده بود، اما یک باند دلالی و مافیایی که در کنار این مربی حضور دارد، تهدید کردند اگر اسکوچیچ برکنار شود، بدهی روی بدهی‌های فدراسیون می‌آید. اعضای کمیته فنی اعتقاد داشتند که اسکوچیچ باید برکنار شود، چون فاکتورهای لازم را ندارد. تیم ملی آنچنان باکیفیت بازی نکرد و این مربی کارنامه و عیار بالایی در فوتبال دنیا ندارد، اما هیأت رئیسه اعلام می‌کند که اسکوچیچ ادامه بدهد. اگر الان هم این مربی را برکنار کنند برای فوتبال ایران دو سر باخت است. مسئولان وقت فدراسیون از اول باید قرارداد خوبی منعقد می‌کردند که بعد از صعود به جام جهانی درباره عدم یا ادامه همکاری با اسکوچیچ تصمیم بگیرند.

*درباره انتخاب مربیان رده‌های سنی تیم ملی افشاگری خواهم کرد

کارشناس فوتبال ادامه داد: عدم استقلال فدراسیون فوتبال و عدم حضور مدیران قوی در راس فدراسیون، باعث می‌شود آقایان راحت با سرنوشت فوتبال ایران بازی کنند. اسکوچیچ تا یک سال پیش قیمتش 100هزار دلار بود، اما الان از غرامت میلیون دلاری حرف می‌زند. کسانی در فدراسیون فوتبال نشسته‌اند که حتی به اندازه یک فرد عادی جامعه هم مقبولیت ندارند، اما درباره مدیریت کلان جامعه فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند. پیشکسوتان فوتبال از زد و بندهای پشت پرده خبر دارند. درباره انتخاب مربیان تمام رده‌های سنی تیم ملی افشاگری خواهم کرد و می‌گویم که چقدر پول کثیف در فدراسیون فوتبال جابجا می‌شود.

پیشکسوت فوتبال در خصوص اینکه در فیفادی دوم هم بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا نخواهیم داشت، اذعان کرد: زمانی که فدراسیون فوتبال در شرایط بغرنج مدیریتی قرار دارد و ارتباطات لازم و رابطه خوب در عرصه بین‌اللملی ندارد، بالطبع هیچ تیم بزرگی آنچنان اشتیاقی به منظور برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم ملی ایران را نخواهد داشت. حتی سرمربی خارجی تیم ملی به دلیل اینکه رزومه زیادی ندارد نمی‌تواند یک تیم قوی را برای بازی تدارکاتی آماده کند.

*زیاد به انتخابات فدراسیون فوتبال امیدوارم نیستم

وی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است! وقتی مهدی تاج در قرارداد با ویلموتس افتضاح به بار می‌آورد، فوتبال ایران را وارد چالش می‌کند و به یک‌باره از چرخه مدیریت فدراسیون کنار می‌رود، چطور حالا مدعی ریاست فدراسیون شده است؟ این قدر فوتبال ما سردرگم و گیج است که مسئولان نمی‌توانند صلاحیت‌ها را احراز کنند. هیأت رئیسه فدراسیون عزیزی‌خادم را با آن مشکلات از ریاست کنار می‌گذارد. این مسائل باعث می‌شود فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی و فیفا آنچنان اعتباری نداشته باشند. اکثر کاندیداها سابقه مدیریتی قوی در فوتبال ایران و ارتباطات بین‌المللی ندارند. بر همین اساس باعث می‌شود که این افراد نتوانند بار فوتبال ایران را به دوش بکشند.

شافعی در پایان خاطرنشان کرد: به فاصله چند ماه بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال باید در رقابت‌های جام جهانی شرکت کنیم و هر کس در راس امور فوتبال ایران قرار بگیرد، تمامی مشکلات را به گردن مدیر قبلی می‌اندازد. عمده مشکلات فوتبال ایران بعد از رقابت‌های جام جهانی تازه شروع می‌شود. بر همین اساس زیاد به این انتخابات امیدوارم نیستم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *