رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گلوبال تایمز: انگلیس با بحران حقوق بشری عمیق دست و پنجه نرم می‌کند

11:14 - 02 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۹۶۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران حقوق بشری که انگلیس در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ابعاد گسترده‌ای دارد.

خبرگزاری میزان - بحران سیاسی در «وست مینستر» نشانه بحران بسیار عمیق‌تر سرمایه‌داری انگلیس است؛ نارضایتی گسترده از دولت انگلیس نشان دهنده آگاهی روزافزون در میان مردم این کشور است که شرایط زندگی به سرعت در حال بدتر شدن است.

به گزارش «گلوبال تایمز و گاردین»، پس از افزایش آهسته اما پیوسته به مدت 50 سال از سال 1960 به بعد، امید به زندگی در بدو تولد در دهه گذشته افزایش نیافته است؛ در واقع به دلیل مرگ و میر بیش از حد ناشی از کرونا، در مقایسه با سال 2019، امید به زندگی در انگلیس در سال 2020 برای مردان 1.3 سال و برای زنان 0.9 سال کمتر بود.

علاوه بر این انگلیس از بحران حقوق بشری رنج می‌برد که بسیاری تصور می‌کردند در قرن 21 امکان پذیر نبود؛ آمار منتشر شده در دسامبر 2021 نشان داد که دستکم 688 نفر در انگلیس و ولز در سال 2020 در هنگام بی‌خانمانی جان خود را از دست دادند.

این بحران بر همه گروه‌های اجتماعی یکسان تأثیر نمی‌گذارد؛ احتمال اینکه کودکان سیاهپوست در فقر رشد کنند دو برابر همتایان سفیدپوست آنهاست.

این بحران حقوق بشر ریشه بحران دولتی است و با یک تغییر ساده جایگزینی در داونینگ استریت حل نخواهد شد؛ وضعیت بد اقتصادی نتیجه سیاست‌هایی است که در دهه اخیر و بیشتر توسط سرمایه‌داری انگلیس دنبال شده است.

در همین حال، انگلیس در رابطه با بحران اوکراین پیشرو بوده و از «کی‌یف» حمایت مالی و نظامی می‌کند و برای تحریم‌های بی‌سابقه علیه مسکو تلاش می‌کند؛ این اقدامات اجباری یکجانبه در حال حاضر تأثیر نامطلوبی بر مردم انگلیس (و در واقع بخش‌های بزرگی از جهان) دارد و باعث افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و کود می‌شود.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کودکان سیاهپوست انگلیس در فقر زندگی می‌کنند؛ تحقیقات حزب کارگر انگلیس نشان می‌دهد که کودکان سیاهپوست دستکم دو برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست، با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس تحقیقات حزب کارگر، کودکان سیاهپوست در حال حاضر بیش از دو برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست انگلیس در فقر رشد می‌کنند.

در طول دهه گذشته تعداد کل کودکان سیاهپوست در خانواده‌های فقیر انگلیس بیش از دو برابر شده است؛ نسبت کودکان سیاهپوستی که در فقر زندگی می‌کنند از 42 درصد در سال 11-2010 به 53 درصد در سال 2019-2020 رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *