رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عبدی: امیدوارم فوتبال ایران از این سیاهچاله دربیاید/ پرسپولیس در آماده‌سازی پیش فصل خوب نبود

1:31 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۸۱۲۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اوضاع تیم ملی خیلی بدتر از هر دوره‌ای است و کسی مشکلات را گردن نمی‌گیرد به خاطر اینکه رئیسی در رأس فدراسیون فوتبال حضور ندارد.

بهادر عبدی در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس این فصل کهکشانی است، اظهار داشت: این لقب اشتباهی بود که درباره تیم رئال مادرید سال‌های 2000 تا 2006 هم کردند و اسم کهکشانی برای آن تیم گذاشتند. تازمانی که سوت شروع فصل مسابقات زده نشود، هیچ کس از شرایط تیم‌ها خبر ندارد. این طور نیست هر باشگاهی بازیکنان تاپ و ستاره را جذب کرد، لزوماً جواب بدهد.

وی افزود: هم اکنون در فوتبال ایران تیم‌ها نزدیک به هم شده‌اند و مطمئن باشید تیم‌هایی که اسمی از آنها در فصل نقل و انتقالات وجود ندارد، ترکیب خوبی را برای شرکت در مسابقات لیگ برتر بسته‌اند. دیگر مثل قدیم نیست که یک تیم خوب را با ستاره‌ها ببندند و موفقیت تضمین شده باشد. فقط جذب 5-6 بازیکن درجه یک تضمین نتیجه خوب در فصل پیش رو نیست.

*امیدوارم تمام خریدهای پرسپولیس جواب بدهند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه پرسپولیس هنوز خوب یارگیری نکرده است، عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی که هنوز نقل و انتقالات پرسپولیس خوب و کامل نبوده است، خلاء موجود در پست‌های وسط زمین و مهاجم است. چون خواسته‌های گل محمدی آنطور که باید اجرا نشده است. در طول یک ماه گذشته وی درخواست جذب مهاجم و هافبک وسط کرده است که عملی نشده است.

عبدی در خصوص اینکه نفراتی به تیم فوتبال پرسپولیس اضافه شدند بهترین‌های تیم سابق خود بودند، گفت: پرسپولیس با تمام تیم‌های کشورمان فرق دارد و شاید بازیکنی که به این تیم می‌آید در تیم قبلی خودش ستاره بوده، ولی دلیلی نمی‌شود که در پرسپولیس هم ستاره باشد. امیدوارم تمام خریدهای پرسپولیس جواب بدهند.

*هیچ همبستگی بین مربی، فدراسیون و بازیکنان وجود ندارد

کارشناس فوتبال در مورد کنسل شدن اردوی ترکیه تاکید کرد: تیم‌های دیگر تقریباً پیش فصل خوبی داشتند، اما برای تیم پرسپولیس به منظور برگزاری اردوی ایده آل دریغ شد. گل محمدی چند ماه قبل در برپایی اردوی آماده‌سازی پیش فصل اصرار داشت.

وی درباره پیوستن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی اذعان کرد: باقری بزرگ فوتبال است و در هر تیمی باشد باعث می‌شود که همدلی در تیم زیاد شود و حاشیه کمتر خواهد شد. در این شرایط وی تصمیم درستی گرفته است که در تیم ملی باشد. هیچ همبستگی بین مربی و فدراسیون و بازیکنان وجود ندارد امیدوارم حضور کریم باقری بتواند یک مقدار از حواشی تیم ملی بکاهد.

*کسی مشکلات فوتبال را گردن نمی‌گیرد

عبدی در مورد دو دستگی ملی‌پوشان گفت: اوضاع تیم ملی خیلی بدتر از هر دوره‌ای است و کسی مشکلات را گردن نمی‌گیرد به خاطر اینکه رئیسی در رأس فدراسیون فوتبال حضور ندارد. مطمئناً ملی‌پوشان این قدر حرفه‌ای و بزرگ هستند که زمانی که تمرینات و اردوها شروع شود به احتمال زیاد دو دستگی ادامه پیدا نخواهد کرد.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در آینده روی نیمکت تیم ملی رخ خواهد داد، اظهار کرد: رئیس فدراسیون فوتبال قبل از اردوی بعدی تیم ملی انتخاب خواهد شد و بر همین اساس مجدداً تغییرات در کادر فنی تیم ملی را خواهیم دید. امیدوارم هر اتفاقی که برای تیم ملی خوب است آن اتفاق بیفتد.

*با این شرایط به جام جهانی نرویم بهتر است

وی در مورد برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی در راه آماده سازی جام جهانی عنوان کرد: اگر در فیفا دی بعدی هم با چند تیم درجه یک دیدار تدارکاتی نداشته باشیم به جام جهانی نرویم بهتر است؛ چون قرار است که با سه تیم مطرح دنیا بازی کنیم. انگلیس تیمی بزرگ است و تیم‌های آمریکا و ولز هرکدام تیم‌های درجه یکی هستند. هر کسی که مسئول فدراسیون فوتبال شود باید برای آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی سنگ تمام بگذارد و دیدارهای خوبی برای آمادگی هر چه بهتر تیم ملی تدارک ببیند تا محک جدی بخورند.

عبدی در پایان در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق معمول 30-40 سال اخیر هر کسی که در هیأت‌های فوتبال لابی بهتری داشته باشد می‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال شود. 60-70 درصد مدیرانی که در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند در گذشته هر جا بودند به جز بدهی و افتضاح کاری نکردند. امیدوارم کسی انتخاب شود که کمتر به فوتبال آسیب بزند. فعلاً اوضاع بر وفق مراد نیست و امیدوارم اینطور ادامه پیدا نکند. یکی از معدود دل خوشی‌های مردم در این وضعیت سخت اقتصادی و اجتماعی فوتبال ملی و باشگاهی است، اما با انتخابات بد و حضور افرادی که نباید در رأس فوتبال ایران باشند، همین دلخوش کوچک هم از مردم دریغ شده است. امیدوارم فردی پیدا شود که اگر به فکر خودش هم هست، یک مقدار به فکر فوتبال ایران باشد تا فوتبال ایران از این سیاهچاله دربیایید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *