یک دستگاه حفاری در زرند کرمان به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات توقیف شد

11:26 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۹۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه یک دستگاه حفاری متعلق به یکی از شرکت های حفاری چاه آب در شهرستان زرند به علت عدم رعایت قوانین و مقررات توقیف شد.

خبرگزاری میزان - رضا یعقوبی اظهار کرد: یک دستگاه حفاری متعلق به یکی از شرکت های حفاری چاه آب در شهرستان زرند به علت عدم رعایت قوانین و مقررات توقیف شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: دادستانی در راستای حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه در خصوص برداشت غیر مجاز از منابع ملی اعم از آب ، خاک و… با متخلفین و تعدی کنندگان، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ادامه داد:بر اساس تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه، مالکان دستگاه های حفاری موظفند؛ مجوز فعالیت و کارت تردد از شرکتهای آب منطقه ای دریافت و سپس به حمل و نقل و تردد اقدام کنند.

یعقوبی بیان کرد: وزارت نیرو نیز موظف است با همکاری نیروی انتظامی نسبت به توقیف دستگاه های حفاری متخلف از این امر، به مدت 6 ماه و حمل آن به توقف گاه یا پارکینگ با هزینه مالک آن اقدام کند.

وی بیان کرد: از آنجا که دستگاه حفاری شرکت موصوف، بدون هماهنگی با شرکت آب منطقه ای و امور منابع آب و بدون پلاک مشخصه وزارت نیرو (کد وانگ) به محل کارگاهی در یزدانشهر منتقل و درآنجا مستقر شده بود؛ با اعلام اداره منابع آب و با دستور قضایی در کمترین زمان ممکن، جهت اعمال قانون توقیف و به پارکینگ منتقل شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *