آشفته بازار تیم ملی پایانی ندارد؛ رَهی که بدتر از ترکستان است!

0:18 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۸۷۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تیم ملی فوتبال ایران شرایط آشفته‌ای دارد و هر روز جریان های تازه ای در آن اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری میزان - چهار ماه به آغاز مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان باقی مانده و شرایط تیم ملی فوتبال ایران هیچ شباهتی به یک تیم با برنامه که قرار است مقتدرانه از آبروی کشور و پرچمش دفاع کند ندارد. از تغییرات در صدر فدراسیون فوتبال تا اختلافات علنی در اردوی تیم ملی، عدم قاطعیت فدراسیون در برخورد با بازیکنان خاطی، نبودن بازی‌های تدارکاتی و از دست رفتن فیفادی های مهم، مواردی هستند که موفق شدن تیم ملی در رقابت با حریفان سرسختی چون آمریکا، انگلیس و ولز را تقریباً نشدنی می‌کنند.

تیم ملی تاکنون در هیچ مقطعی به این اندازه از هم گسیخته و سرشار از حواشی نبوده است. در تازه‌ترین حاشیه و کشمکش که بوجود آمده سرمربی تیم ملی (دراگان اسکوچیچ) و سرپرست این تیم (حمید استیلی) به قضیه شب زنده‌داری بازیکنان در اردوی قطر و بحث اجباری بودن یا نبودن صرف صبحانه در تیم ملی پرداخته‌اند.

موضوعات عجیب و پیش پا افتاده که مشابه آنها را در هیچ تیم حرفه‌ای در دنیا نمی‌بینیم و در گذشته هم تا به این حد در اردوی تیم ملی خودمان ندیده‌ایم. در این بین مسئولان و دست اندرکاران تیم ملی مدام از لزوم حفظ یکپارچگی و اتحاد تا جام جهانی سخن می‌گویند و از مردم و رسانه‌ها می‌خواهند به این حواشی نپردازند و هر جور شده تا آبان ماه سکوت کنند! اما مدام اتحاد و یکدلی؟!

چندی پیش و پس از تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر باقی ماندن اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم ملی (بر خلاف نظر کمیته فنی و اکثریت مردم و رسانه ها) احسان اصولی (عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال) اعلام کرده بود تیم ملی هر نتیجه‌ای در جام جهانی بگیرد مسئولیتش با ماست! از طرفی دراگان اسکوچیچ هم در مصاحبه تلویزیونی که به تازگی داشته، تمام مسئولیت نتیجه گیری تیم ملی در جام جهانی را بر عهده گرفته است! اگر به فرض تیم ملی نتایج ضعیف و تلخی در قطر کسب کند هیچ کدام از این افراد پاسخی برای ادعایشان نخواهند داشت و اصلاً چه پاسخی می‌تواند از افسوس و ناراحتی مردم شریف ایران بکاهد؟

تصمیم‌گیری برای تیمی که آبرو و اعتبار یک ملت بزرگ با پیشینه تاریخی کهن است در دست عده‌ای سودجو و منفعت طلب افتاده و دلالان و افراد نامرتبط بیش از همیشه به اردوی تیم ملی سرک می‌کشند و به راهبری اهداف خود می‌پردازند. هر ایرانی آرزو دارد افتخارآفرینی و قدرت نمایی تیم ملی کشورش در جام جهانی را نظاره گر باشد و فرقی نمی‌کند مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند یا مربی درجه ۳ خارجی، اما با این آشفته بازار و حجم بالای حواشی و درگیری ها، از لحاظ آماری و عقلی بعید است سرانجام روشنی در قطر داشته باشیم و مردم ایران بیش از همیشه نیازمند یک معجزه خواهند بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: فوتبال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *