جسد آخرین مفقودی سیل استهبان پیدا شد/ شمار جانباختگان به 23 نفر رسید

8:48 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۶۸۶
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌وآبگرفتگی در استان فارس گفت: بر اثر این حادثه تاکنون 22 نفر جان خود را از دست داده‌ و 1نفر هم مفقود شده‌است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مهدی ولی پور گفت: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، 89 نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، 74 نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه 15 نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده، 8 نفر هم مفقود شده‌اند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: تا ساعت 6:30 صبح امروز، 29 تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری 24 خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.یادآور می‌شود؛ روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

تعداد جان باختگان به ۲۲نفر رسید

محمد جواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس:پیکر یکی دیگر از جان باختگان سیل رودبال پیدا شد و تعداد کشته شدگان به22 نفر رسید.

(12:46) 21 فوتی و 2 مفقود

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه شمار جانباختگان سیل فارس به 21 نفر رسید، گفت: 2 نفر هنوز مفقود هستند.

( 10:48 ) 18 فوتی و 5 مفقودی

خلیل عبدالهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: از ساعت 18 و 25 دقیقه روز گذشته در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز سیل اتفاق افتاد و نیروهای هلال احمر، اورژانس، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همچنان در حال جست‌وجو و امدادرسانی هستند.

وی آخرین تعداد جانباختگان این حادثه را 18 نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه 5 مفقودی داشته‌ایم و ۱۵ خودرو دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ خودرو از آب خارج شد.

(10:45 )۱۵ پیکر کشف شده در سیل شهرستان استهبان به پزشکی قانونی تحویل داده شد

در پی وقوع سیل روز گذشته تعداد پیکرهای تحویل شده به پزشکی قانونی تا این لحظه ۱۵ تن اعلام شده است و به منظور بررسی شرایط و نیز تعیین هویت پیکرهای کشف شده در این حادثه، دو تیم مدیریت بحران متشکل از مدیرکل استان، معاونین، پزشک و کاردان تالار تشریح، ساعات ابتدایی صبح امروز به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

(10:30) رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی:2 روز قبل اخطار داده بودیم

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی در گفتگوی زنده تلویزیونی از صدور اخطار توسط این مرکز خبر داد اما مدیر کل مدیریت بحران استان فارس گفت: در این شرایط اخطاریه صادر می کنند نه اعلامیه، در سطح نارنجی به ما اعلام نکرده بودند و تنها در حد بارش پراکنده باران به ما اعلام شده بود.

(10:00) ماموریت رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل استان فارس در پی وقوع سیل

در پی وقوع سیل در شهرستان استهبان در عصر دیروز (سی و یکم تیرماه) و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس، به وی ماموریت داد با حضور در در مناطق سیل‌ زده، ابعاد و زوایای مختلف حادثه و روند امدادرسانی به سیل ‌زدگان را مورد نظارت جدی و دقیق قرار دهد و در صورت وجود قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها، مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌وآبگرفتگی در استان فارس گفت: بر اثر این حادثه تاکنون 20 نفر جان خود را از دست داده‌ و 3 نفر هم مفقود شده‌اند.

(8:30 )وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ رئیس سازمان امدادونجات گفت: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، ۸۹ نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، ۷۴ نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند.

ولی پور گفت: تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ۲۹ تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری ۲۴ خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

یادآور می‌شود؛ روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

دادستانی فارس به موضوع وقوع سیل در شهرستان استهبان ورود کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به سیل روز گذشته در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز اظهار کرد: دادستان فارس به موضوع سیل اخیر ورود کرده و پرونده قضایی برای افراد خاطی تشکیل شده است.

بلافاصله پس از وقوع حادثه سیل، دادستان استهبان مامور شد که در محل وقوع این رویداد حضور داشته باشد.
فوت ۲۳ نفر، مفقود ی ۵نفر و ۳ خودرو هم در گل و لای گرفتار شده اند.

دستور وزیر کشور به استاندار فارس برای سرعت بخشیدن به روند امدادرسانی سیلاب استهبان

احمد وحیدی که از وقوع سیل بزرگ در استهبان استان فارس در تماس با محمد هادی ایمانیه استاندار فارس خواستار رسیدگی فوری و بسیج امکانات برای نجات مصدومان شده بود، مراتب تسلیت خود را به خانواده های مصیبت دیده در این سیلاب، ابراز کرد.

وزیر کشور از استاندار فارس خواست: با بسیج ظرفیت‌های لازم، به روند امداد رسانی، شناسایی و یافتن مفقودان سرعت بخشند.

حدود ساعت ۵ بعدازظهر روز گذشته بارندگی شدید در منطقه رودبال ایج در بخش مرکزی استهبان منجر به وقوع سیل شد و تعدادی از افراد بومی یا گردشگران که برای تفریح به کنار رودخانه رفته بودند و در بستر رودخانه حضور داشتند، به دلیل بالا آمدن آب رودخانه گرفتار سیلاب  شدند.

وزیر کشور برای رسیدگی به وضعیت سیل استهبان وارد شیراز شد

احمد وحیدی که از زمان وقوع سیلاب بزرگ در شهرستان استهبان طی تماس با استاندار فارس دستورات لازم را برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان صادر کرده بود؛ بعد از ظهر شنبه با هدف رسیدگی فوری‌تر به وضعیت حادثه‌دیدگان و هم‌افزایی ظرفیت‌ها برای امداد رسانی به استان فارس سفر کرد.

کارگروه بررسی ابعاد سیل در استهبان با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس تشکیل شد

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی و‌ دادستان فارس از مناطق سیل‌زده شهرستان استهبان بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدید گفت:مقصران احتمالی حادثه مورد تعقیب و مجازات عبرت آموز قرار خواهند گرفت؛ ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا از تکرار چنین حوادث دردناکی جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و اداره کل بازرسی استان جهت بررسی ابعاد مختلف حادثه عنوان کرد: در این کارگروه، پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت زیان دیدگان و کاهش تألمات روحی آنان انجام می‌شود همچنین وضعیت تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و میزان قصور احتمالی که منجر به فوت و‌ مصدومیت تعدادی از هموطنان شده پیگیری می‌شود.

کشف پیکر یکی دیگر از مفقودین سیل استان فارس

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: پیکر یکی از مفقودین که یک‌ پسر ۳ ساله است با تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر پیدا شد و تلاش برای یافتن یک ‌مفقودی دیگر که یک دختر ۱.۵ ساله است، ادامه دارد.

جسد آخرین مفقود سیل پیدا شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس صبح روز دوشنبه سوم مرداد اعلام کرد پس از 75ساعت تلاش امدادگران پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان پیدا شد.

وی ادامه داد: پیکر هر 23 تن مفقودی سیل روز جمعه منطقه رودبال استهبان جسیت‌وجو و تحویل شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *