رشد ۴.۴ درصدی اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۰

22:51 - 31 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۵۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر بررسی های اقتصادی بانک مرکزی گفت: رشد اقتصادی کشور در تمام فصول سال گذشته مثبت بوده است.

خبرگزاری میزان_ مهدی زاده در گفت و گو با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ به ۴.۴ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۰.۳ درصدی را داشته است که با توجه به شرایط کلی اقتصاد و فشارهایی که از جانب کشورهای متخاصم به اقتصاد وارد شده عملکرد قابل قبول و مطلوبی است و خوشبینی هایی را در رابطه با ادامه این روند در سال جاری و سال آتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در تمامی فصول سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی مثبتی را در اقتصاد نفتی و غیرنفتی داشتیم، تصریح کرد: در بین بخش های مختلف اقتصادی کشور به جز بخش کشاورزی که رشد آن متاثر از میزان نزولات جوی و آسمانی بوده در سایر بخش ها رشد مثبتی را شاهد بوده ایم.

مدیرکل بررسی های اقتصادی بانک مرکزی افزود: اطلاعات درباره میزان رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده است که به محض پردازش اطلاعات جهت انتشار اطلاع رسانی خواهد شد.

مهدی زاده در تشریح دلایل رشد اقتصادی کشور در سال گذشته نیز اذعان داشت: افزایش واکسیناسیون منجر به رشد ۶.۵ درصدی فعالیت های خدماتی در سال ۱۴۰۰ شد، همچنین ۱۰.۱ درصد رشد ارزش افزوده در بخش نفت را داشتیم ضمن آنکه مثبت شدن روند رشد صنعت و معدن از دلایل رشد اقتصادی در تمامی سطوح در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *