رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیانیه دوحه درباره گفت و گوهای وزرای خارجه ایران و قطر

15:31 - 31 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۳۸۳
وزارت خارجه قطر درباره تماس تلفنی اخیر آل ثانی و امیر عبداللهیان بیانیه ای منتشر کرد.

خبرگزاری میزان – «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر درباره تماس تلفنی اخیر خود با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان، بیانیه ای منتشر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است «در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، به روابط دوجانبه دو کشور، تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای و نیز آخرین تحولات منطقه ای و شماری از مسائل مورد توجه مشترک پرداخته شد.»

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که «آل ثانی» در تماس تلفنی مذکور تاکید کرد که قطر برای حمایت از گفت‌وگوهای احیای برجام جهت دستیابی به یک توافق هسته ای عادلانه برای همه طرف‌ها تلاش می‌کند و در این چارچوب نگرانی‌های همه طرف‌ها را در نظر دارد.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، «امیرعبداللهیان» در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر‌ و وزیر خارجه قطر آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها را با همتای قطری خود مورد رایزنی و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را مورد اشاره قرار داد و ضرورت کنار گذاشتن زیاده خواهی ‌از سوی طرف آمریکایی و لزوم واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق را مورد تاکید قرار داد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این گفتگوی تلفنی مواضع منطقی تهران را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *