باز شدن پای رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای جز ایجاد ناامنی ندارد

13:10 - 31 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۷۲۶۲
دسته بندی: سیاست
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: باز شدن پای این رژیم به منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای جز فتنه انگیزی و ایجاد نا امنی چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورهای منطقه، تحریک کننده و برای فتنه انگیزی بیشتر این رژیم مفلوک می باشد.

خبرگزاری میزان - به گزارش سپاه نیوز؛  دریابان سیف بن ناصر الحربی فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران با دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفتگو کرد و طرفین بر توسعه مناسبات و همکاری ها در زمینه های مختلف نظامی تاکید کردند.

دریادار تنگسیری در این دیدار گفت: عمان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود و در میان همسایگان ما از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه روابط بین دو کشور و دو ملت بر اساس اصل برادری و اخوت در سایه قرآن کریم و اسلام عزیز از استحکام خوبی برخوردار است افزود: ما مسلمانیم و پایبند به اصل أخوت و برادری و در روز های سخت به کمک هم می شتابیم ، ما مسلمانیم و برای همه کشورهای همسایه احترام ویژه ای قائلیم ما با هم برادریم و نباید اجازه دهیم رژیمی که متجاوز،کودک کش و فتنه گر است در این منطقه حضور یابد .

وی افزود: انتظار است از همه کشورهای اسلامی منطقه مهم خلیج فارس با تقویت و حفظ وحدت اسلامی و هم افزایی منطقه ای ، سطح تعاملات و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، امنیتی را در بالاترین سطح ارتقاء دهند و از نعمت عظیم دریا و منابع غنی آن به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند .

 سردار تنگسیری  تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد حضور نیرو‌های بیگانه کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و بیشتر فضای نا أمنی را تقویت می کند و معتقدیم کشورهای منطقه خلیج فارس ظرفیت و توان لازم برای حفظ امنیت این منطقه حساس را دارند .

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان عالم بویژه مردم مظلوم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک مسلمانان است و بر اساس ظلم و تجاوز بوجود آمده و تا کنون برای بقای خود از هیچ گونه ظلمی دریغ نمی کند البته چون ظلم از بین رفتنی است اینها هم از بین خواهند رفت و ما معتقدیم باز شدن پای این رژیم به منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای جز فتنه انگیزی و ایجاد نا امنی چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و سفر رئیس جمهور آمریکا به کشورهای منطقه، تحریک کننده و برای فتنه انگیزی بیشتر این رژیم مفلوک می باشد.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه همکاری نیرو‌ی دریایی دو کشور در حوزه دریا همواره رو به جلو و پیشرفت می باشد و افزود: برگزاری رزمایش های مرکب، امداد و نجات دریایی و تمرین‌های مشترک در زمینه مبارزه با ناامنی، قاچاق کالا، دام ، سوخت، مواد مخدر، تروریسم و دزدی دریائی می‌تواند گسترش، عمق و تنوع بیشتری داشته باشد.  

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه برخورداری نیرو‌های مسلح از آخرین تجهیزات و امکانات نظامی، ارتباطی و تسلیحاتی نقش مؤثری در  تقویت امنیت ملی دارد گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی،توانسته نیازمندی‌های تجهیزات و  تسلیحات خود را طراحی و تولید کند و ذکر این نکته بسیار مهم است که توان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بومی  و درون زا می باشد.  

دریادار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه قابلیت ساخت، تعمیر و نگه داری انواع شناورهای سبک و سنگین منطبق با تکنولوژی روز را دارد یادآور شد:هم اکنون شناورهای تولیدی این نیرو در آبهای سرزمینی و بین المللی بدون حمایت و پشتیبانی فنی خارجی مشغول انجام مأموریت های محوله می باشند.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه در این دیدار ، اعلام آمادگی کرد: نیروی دریایی سپاه می‌تواند در صورت نیاز کشور عمان،  با انتقال دانش فنی بویژه در حوزه دریایی به برادران عمانی را از طریق تبادل هیئت و برگزاری دوره‌های آموزشی محقق نماید.  

فرمانده نیروی دریایی عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیگانگان با حضور در منطقه تنها به فکر منافع خودشان هستند تأکید کرد: امنیت منطقه در درجه نخست توسط کشور‌های منطقه تأمین می‌شود.

 دریابان  سیف بن ناصر الحربی با اشاره به ثروت‌های موجود در منطقه غرب آسیا گفت: کشور‌های زیادی چشم طمع به این منطقه را دارند و تردیدی نیست افزایش سطح همکاری‌ها در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه، چشم طمع بیگانگان را محدود خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی عمان با اشاره به تمرین‌های مشترک دریایی ایران و عمان افزود: در سایر زمینه‌های  تحقق امینت دریایی از جمله انتقال تجارب مشترک و تمرین‌های  دریایی آماده همکاری با ایران هستیم.

 دریابان  سیف بن ناصر الحربی  با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در زمینه‌های دفاعی و بویژه دریایی گفت: آنچه ایران در حوزه دستاورد‌های دفاعی محقق کرده است باعث افتخار و عزت هر دو کشور است و امیدواریم بتوانیم از دستاورد‌های بومی جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی استفاده نمائیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *