کلهر: آشفتگی در تیم ملی حاصل بلاتکلیفی سرمربی است/ امیدوارم فوتبال ایران با آمدن افراد توانمند نجات پیدا کند

8:45 - 31 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۶۲۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: پرسپولیس با توجه به زمانی تا آغاز مسابقات لیگ برتر دارد باید نقاط ضعف در تمام خطوط خود را برطرف کند.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت کنونی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس تمریناتش را با یک سری از بازیکنان جدید آغاز کرده و طبیعی است که در ابتدای کار ناهماهنگی وجود داشته باشد، برهمین اساس نمی‌شود نظر دقیقی داد. در دیدار تدارکاتی با نساجی که سه گل خورد، به خاطر همین ناهماهنگی‌ها بود، اما با توجه به زمانی که تا آغاز مسابقات لیگ برتر دارد باید نقاط ضعف در تمام خطوط خود را برطرف کند.

وی در مورد برپایی اردوی تدارکاتی پرسپولیس در ترکیه گفت: به طور حتم اردوی تدارکاتی ترکیه می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا نفرات خوبی که جذب کرده است در طول برپایی این اردو با یکدیگر هماهنگ شوند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد عدم حضور کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس عنوان کرد: حضور باقری روی نیمکت پرسپولیس خیلی موثر خواهد بود. در سال‌های گذشته باقری خیلی کمک کرد تا روی نیمکت بازیکنان حرف شنوی داشته باشند و بدون حاشیه کار را ادامه دهند. اگر پرسپولیس می‌توانست باقری را هم در تیم خود حفظ کند مطمئناً نیمکت بسیار مقتدرتری در فصل پیش رو می‌داشت.

*تصمیم و نظر کمیته فنی بر هر چیزی باید ارجحیت داشته باشد

کلهر در خصوص وضعیت اخیر تیم ملی فوتبال تصریح کرد: اگر سرمربیگری تیم ملی اقتدار لازم داشته باشد و از سوی کمیته فنی، کارشناسان و مردم حمایت شود هیچگاه شاهد دودستگی در بین بازیکنان نخواهیم بود. تیم ملی باید هر چه سریعتر شرایطی را پیدا کند که خود را برای حضور جام جهانی مهیا کند. باید قدرت، زمان و فرصت کار به اسکوچیچ بدهیم تا بتواند برنامه خودش را در تیم پیاده کند. نباید مربی دچار سردرگمی شود و نتواند برنامه‌هابش را به بازیکنان دیکته کند. مشکلاتی که اخیراً به وجود آمده است حاصل این است که سرمربی تکلیفش را نمی‌داند. اگر اسکوچیچ‌ ماندنی است باید هر چه زودتر کارش را شروع کند تا بیشتر از این، زمان را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته فنی، نهادی معقول است که می‌تواند به فدراسیون فوتبال کمک کند، ادامه داد: هر نظر و تصمیمی که کمیته فنی فدراسیون فوتبال بدهد باید آن تصمیمات به دیگر نظرات ارجحیت داشته باشد. نفراتی در کمیته فنی حضور دارند که خودشان فوتبالی هستند، سرمربی و مربی بودند. باید به اعضای این کمیته اقتدار داده شود تا بتوانند تصمیمات درست خودشان را انجام بدهند.

*افرادی که در گذشته نتیجه نگرفتند، باز هم برای فدراسیون کاندید شده‌اند

کارشناس فوتبال در مورد اینکه باید از زمان فیفا دی دوم در شهریور ماه بیشترین استفاده را برای آماده‌سازی تیم ملی داشته باشیم، گفت: در فرصت دوم فیفا دی باید با تیم‌های مقتدر اروپایی و آمریکای جنوبی که سبک بازی‌شان شبیه آمریکا و ولز است، بازی کنیم تا با آمادگی بسیار زیاد برابر این تیم‌ها قرار بگیریم. به نظر من تیم ملی می‌تواند با یک برنامه منسجم و مستحکم مقابل این دو تیم برنده باشد.

کلهر در پایان درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که مشکلاتی در فوتبال ما وجود دارد و کماکان پابرجاست. در کنار این مشکلات نیز افرادی که در گذشته نتایج لازم در مدیریت فدراسیون فوتبال نگرفتند، باز هم برای ریاست فدراسیون کاندیدا می‌شوند، ولی یک سری نفرات که متخصص هستند و می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند، به راحتی رد صلاحیت می‌شوند. امیدوارم فوتبال ایران از این وضعیت با آمدن آدم‌های قوی و توانا نجات پیدا کند.

گفت‌وگو از ابوطالب جدیدی

انتهای پیام/


برچسب ها: پرسپولیس تیم ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *