رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با کارکنان سازمان قضایی استان چهارمحال و بختیاری دیدار کرد

14:57 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۴۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در محل کار کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری حضور یافت و همچنین از مجموعه خانه‌های سازمانی، مهمانسراها و زمین واگذاری به سازمان قضایی استان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با حضور در محل کار کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از قسمت‌های مختلف سازمان، در جلسه‌ای که با حضور کارکنان و پیشکسوتان سازمان قضایی استان بود، شرکت کرد و ضمن تبریک عید سعید غدیر و بازخوانی بخش‌هایی از واقعه بزرگ غدیر خم از حضور در جمع همکاران اظهار خرسندی کرد و گفت: حضور در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یادآور خاطرات است و بحمدالله روحیه همکاران همان روحیه انقلابی و مردمی سال های گذشته است.

وی افزود: ساختمان اداری این سازمان پس از گذشت سال‌ها هنوز استحکام خود را حفظ کرده و این موضوع پیامد اهتمام دلسوزانه و متعهدانه بانیان تاسیس بنا و مهمتر از آن تلاش صورت گرفته در جهت حفظ و نگهداری آن را دارد چه بسا برخی از ساختمان‌ها با گذشت عمر کوتاهی از استفاده دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان را از نظر دقت در اتقان آرا و نرخ حداقلی اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها بسیار مطلوب و رضایت‌بخش عنوان کرد و این شاخص‌ها را از علل خوشنامی و مقبولیت سازمان قضایی نیروهای مسلح برشمرد.

وی با اشاره به اعلام نتیجه بازرسی‌های انجام شده توسط دادسرای انتظامی قضات در سال 1400، گفت: 276 نفر از قضات شاغل در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور حائز رتبه‌های خوب و خیلی خوب شده‌اند و این افراد از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه مورد تشویق قرار خواهند گرفت و تعداد قضات باقی‌مانده نیز تنها به لحاظ سنوات خدمتی کمتر از یکسال، مشمول طرح ارزیابی قرار نگرفته‌اند و این افتخار بزرگی برای سازمان قضایی نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

وی افزود: مسئولان پیشین و وقت سازمان در خصوص بودجه‌ سازمان زحمات زیادی را انجام داده‌اند و ما نیز همین رویه را ادامه داده‌ایم لذا با حضور کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع، در همین مدت کوتاه تصدی تغییرات بسیار خوبی را در نظام پرداخت سازمان برنامه‌ریزی و اجرایی داشته‌ایم به عنوان مثال افزایش صددرصدی یارانه مسکن، بیمارهای خاص، افزایش سقف پرداختی در اضافه‌کاری همکاران، پرداختی به افسران نگهبان سازمان، در موضوع ازدواج و فرزندآوری پیش‌بینی افزایشی قابل توجهی صورت گرفته است، ضمن تعاملی که با ستاد کل نیروهای مسلح صورت پذیرفته مقرر شدکارت‌های اتکا برای همکاران در نظر گرفته شود که منشا خدمات رفاهی و معیشتی خوبی برایشان خواهد بود و در حوزه پیشکسوتان نیز پرداختی‌های دوره‌ای و منظم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه تمام تلاش خود و تیم اقتصادی سازمان را برای تامین معیشت همکاران به کار خواهیم بست، گفت: بر این باور هستیم که هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم زحمات همکاران را در سازمان جبران کنیم اما متقابلاً یک انتظاراتی هم از کارکنان سازمان داریم که دوستان اولاً در رعایت اخلاق حرفه‌ای و انضباط کاری نهایت دقت و اهتمام را داشته باشند و در این راستا نظامنامه و کمیته رسیدگی به تخلفات اداری نیز بازبینی و تقویت شده است چرا که آبرو و اعتبار سازمان یکی از خطوط قرمز و مورد تاکید و تذکر جدی است و از طرفی با حضور آقای محمدیاران در مسئولیت مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان با توجه به وظیفه ذاتی این حوزه که حفظ و صیانت از سلامت و اقتدار سازمان و کارکنان است این موضوع هم به خوبی مدیریت و راهبری شده است.

وی افزود: صمیمیت، دوستی و الفت اسلامی در بین همکاران باید ترویج و نهادینه شود و ما به هیچ عنوان غیبت، سخن چینی را بر نمی‌تابیم ولی در مقابل از شفافیت در جهت اصلاح امور استقبال خواهیم کرد.

در این نیر جلسه هدایایی از سوی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به کارکنان شاغل در سازمان استان، پیشکسوتان و سربازان وظیفه اهدا شد.

همچنین در ادامه حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین احمدرضا پورخاقان به همراه کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاشیه سفر به استان چهارمحال و بختیاری از مجموعه خانه‌های سازمانی، مهمانسراها و زمین واگذاری به سازمان قضایی استان، بازدید کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح پس از بازدید از مهمانسرای بازسازی و تجهیز شده سازمان، از مجموعه خانه‌های سازمانی در اختیار همکاران سازمان قضایی استان نیز بازدید کرد و در خصوص تخصیص بودجه جهت تعمیرات بخش‌هایی از محوطه و اشتراکات عمومی دستوراتی صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه با حضور در موقعیت زمین مربوط به سازمان قضایی استان و در اجرای پایه کوبی و نصب تابلوی سازمان قضایی بر روی این زمین مشارکت کرد.

لازم به توضیح است این قطعه زمین در جریان واگذاری از اداره کل مسکن و شهرسازی و در موقعیت مناسب شهری به متراز بالغ بر هزار متر مربع و ارزش ریالی بالغ بر 100 میلیارد ریال در سال جاری برابر سند مالکیت قطعی به نام سازمان قضایی نیروهای مسلح ثبت شده است.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و هیات همراه با حضور در منزل مادر شهید مهدی صدقی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی در این دیدار با اشاره آیه شریفه قرآن کریم "وَلا تَحسبَن اَلذینَ قُتلو فی سَبیلِ الله اَمواتاً بَل اَحیاءُ عِندَ رَبهم یُرزَقون" گفت: دلیل این حضور در بین خانواده شهدا فیض بردن از فضای معنوی است که شهید بزرگوار در آن رشد و تعالی یافته و عشق به دین و انقلاب در وی شکل گرفته و به درجه‌ای از شایستگی رسیده که به فیض عظمای شهادت نائل شود.

وی افزود: ما به دلیل گرفتاری در دنیا درک واقعی از زنده بودن شهید نزد خداوند متعال نداریم و حتی زمانی هم که از دنیا می‌رویم گرفتاری برزخ داریم در صورتی که شهید به مقام والای قرب خداوند و یَرزقون عِندالله رسیده است و این اجر به خاطر اخلاص شهید و گذشتن از جان خود در راه خداست که همان معنای واژه ثارَالله است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) "شهید نظر می‌کند به وجه الله" گفت: هر لقمه نان پدر و هر شیر مادری که نوزاد را رشد می‌دهد مشمول توفیق شهادت و نظر کردن به وجه‌الله در انسان نمی‌شود مگر آن لقمه، لقمه پاک و آن شیر، شیر طَیِب و طاهر باشد لذا شجاعت و صلابت شهید در میدان جهاد دلیل محکمی براین مدعاست.

وی خطاب به مادر شهید جایگاه مادران شهید را نیز نزد خداوند متعال، بسیار والا برشمرد و از این مادر شهید درخواست دعا برای عاقبت به خیری کرد و گفت: ان‌شا‌الله بتوانیم در راه شهدا قدم برداریم تا خدایی ناکرده شرمنده شهدا نشویم و در جهت آرمان شهدا یعنی رساندن پرچم انقلاب اسلامی با دست با کفایت مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم(عج) تلاش کنیم.

گفتنی است شهید مهدی صدقی سال 1361 در شهرستان شهرکرد" مرکز استان چهارمحال و بختیاری" بدنیا آمد و در سن 22 سالگی به جمع سربازان گمنان امام زمان(عج) در اداره اطلاعات استان پیوست و در سال 1388 و همزمان با سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست وهابیون جنایتکار در جریان عملیات درگیری با فرقه ضاله وهابیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *