رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

23 زندانی استان یزد به مناسبت اعیاد دهه ولایت آزاد شدند

13:48 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۴۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: به مناسبت اعیاد پر خیر و برکت دهه امامت و ولایت، 23 محکوم از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

خبرگزاری میزان - مجید فرهمندزاده با اعلام خبر آزادی 23 زندانی استان یزد به مناسبت اعیاد دهه ولایت، اظهارکرد: از این تعداد زندانی آزاد شده 7 نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد بودند که با پیگیری های اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان مبلغ یکصد و یک میلیارد ریال از شاکیان رضایت اخذ و مبلغ 16 میلیارد باقی مانده توسط خیرین پرداخت شد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان بیان کرد: همچنین در این ایام با کمک مالی خیرین به مبلغ 8 میلیارد و 250 میلیون ریال زمینه آزادی 8 محکوم جرایم عمد که صرفا به دلیل عدم توانایی رد مال در زندان بودند فراهم شد.

فرهمندزاده افزود: 8 محکوم نیز با اعطای مرخصی پایان حبس از زندان های استان یزد آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها و پیگیری جدی این موضوع در مجموعه دستگاه قضایی استان یزد، گفت: در مناسبت های مختلف و با مشارکت خیرین و اهتمام جدی کمیته های صلح و سازش شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد ابراز امیدواری کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و اجرای طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» شاهد آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان در این ایام باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *