رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش نمایندگان مجلس به تهیه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه 1400

11:41 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۶۲۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس در توییت‌های جداگانه‌ای از تلاش دیوان محاسبات برای تهیه گزارش تفریغ بودجه۱۴۰۰ شش ماه قبل از موعدقانونی تقدیر کردند.

خبرگزاری میزان - روز گذشته مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات در توییتی نوشت: به یاری خداوند متعال،زحمات همکارانم در دیوان پرافتخار محاسبات به سرانجام رسید و گزارش تفریغ بودجه۱۴۰۰ شش ماه قبل از موعدقانونی در پایان تیرماه آماده ارایه به مجلس شد.

در واکنش به همین توییت سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تلاش‌های بی‌وقفه کارشناسان دیوان محاسبات و راهبری آقای بذرپاش منجر به نقش‌آفرینی موثر این نهاد نظارتی شده است نوشت: انجام امور بر اساس روش‌های علمی و پرهیز از سیاسی‌بازی، دیوان محاسبات را به جایگاه واقعی خود برگردانده تا مجلس بتواند نقش نظارتیِ خود را بهتر ایفا کند.

سید نظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران نیز در توییتی با بیان اینکه دیوان محاسبات بعنوان بازوی نظارتی مهم مجلس در دوره جدید انصافاً کارآمد ظاهر شده و به همین دلیل نیز عملکرد آن مورد تحسین رهبر انقلاب قرار گرفت ادامه داد: ارائه ۶ماه پیش از موعد گزارش تفریغ بودجه۱۴۰۰ رکورد جدیدی برای دیوان است که در تدوین بودجه جدید بسیار به دولت و مجلس کمک خواهد کرد.

در همین راستا سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست در صفحه توییتر خود نوشت: دقت کنیم فقط یک جابجایی تاریخ رخ نداده است، اتفاق مهمی است که برکات زیادی هم دارد.

معصومه پاشایی بهرام ، نماینده مردم مرند و جلفانیز در واکنش به توییت رئیس دیوان محاسبات نوشت: ارائه سریع گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰، ۶ ماه قبل از مهلت قانونی یعنی عارضه یابی زود هنگام نظام بودجه ریزی و درمان آن توسط مجلس.

وی با بیان اینکه چابکی دیوان محاسبات ستودنی بوده متذکر شد: باید دقت کنیم، کیفیتِ کار کارشناسی، در این میان فدای سرعت عمل نشده باشد.

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس نیز به ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه واکنش نشاد داد و نوشت: نظارت همزمان بر بودجه ۱۴۰۱ و ارائه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مجلس، از افتخارات مجلس یازدهم و رئیس و مدیران و کارکنان دیوان محاسبات است و عامل اصلی در جلوگیری از انحراف بودجه و تخلف از قانون خواهد بود. بازوی نظارتی مجلس چالاک‌تر و قوی‌تر از همیشه شده است.

در ادامه واکنش‌های توییتری نمایندگان به گزارش رئیس دیوان محاسبات ، محسن زنگنه، رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب نیز در توییتی با بیان این نکته که تفریغ بودجه؛ نماگری قابل اعتماد برای سنجش کیفیت بودجه ریزی، اثر بخشی تبصره ها، نحوه تخصیص و اجرای قانون بودجه و نیز میزان واقعی بودن ارقام بودجه است نوشت: تعجیل قابل تحسین دیوان در ارائه تفریغ بودجه ۱۴۰۰ قدمی سترگ است در عارضه یابی نظام بودجه ریزی و اصلاحات ساختاری آن توسط مجلس.

مجتبی رضاخواه، عضوکمیسیون برنامه و بودجه نیز در توییتی ضمن تاکید بر این نکته که از مهمترین اثرات ارائه زودهنگام گزارش‌های تفریغ، ارتقای بهره‌‌وری و اثربخش نمودن تصمیمات قانونگذاران است ادامه داد: دیوان محاسبات با ارائه 6 ماه زودتر از موعد تفریغ 1400، گامی اساسی در این زمینه برداشته است.

احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با انتشار توییتی نوشت: اقدامات تحولی دیوان محاسبات در دوره جدید و ریاست مهرداد بذرپاش که آخرین آن، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، شش ماه قبل از موعد قانونی است؛ نشان داد که تعاریف رهبر حکیم انقلاب ازاین نهاد ومدیریت آن بی دلیل نبوده است.

انتهای پیام/



امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
اقایان سید نظام الدین موسوی، دهنوی، احسان ارکانی، سر کار خانم سمیه رفیعی، معصومه پاشایی بهرام و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قسم میخورم برای یک بار هم این گزارش مطالعه نکردید .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *