پیمانکار طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان فومن به اتهام قطع درختان جنگلی محکوم شد

16:49 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۵۶۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، از محکومیت پیمانکار سابق «قلعه رودخان فومن» به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵ میلون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان خبر داد.

خبرگزاری میزان -  احمد آقایی همراه با تعدادی از مسئولان از منطقه «قلعه رودخان فومن» در راستای نظارت قضایی بر طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن بازدید کرد‌.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه منطقه تاریخی و گردشگری «قلعه رودخان فومن» در سال ۸۸  به مدت ۱۰ سال به  فردی جهت گردشگری، حفاظت و صیانت واگذار شد، تصریح کرد: پس از اتمام 10 سال این قرارداد تمدید نشد و این فرد بدون قرارداد در این مکان فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه این فرد مرتکب جرایم زیادی مانند «حفاری غیر مجاز، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و ...» شده است، اظهارکرد: فرد مذکور اخیرا نیز به جرم قطع درختان جنگلی به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵ میلون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم شده است و به مدت 2 سال به عنوان مجازات تکمیلی از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی نیز محروم شده است.

آقایی ادامه داد: پیمانکار سابق قلعه رودخان به دلیل ارتکاب جرایم و تخلفات مذکور صلاحیت صیانت از منابع طبیعی و مدیریت گردشگری این منطقه را ندارد و باید براساس تشریفات قانونی، مزایده و فراخوان منتشر شده حفاظت از این منطقه به فرد دیگری واگذار شود.

عاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، همچنین با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون متولی انفال است، گفت: دادگستری استان گیلان بر روند واگذاری‌های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرایمی نباشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تخلف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *