مواجهه اروپا با بدترین بحران انرژی در دهه‌های اخیر

17:11 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۵۵۷۴
در بحبوحه کمبود شدید انرژی ناشی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن بر مسکو، اروپا در حال آماده شدن برای زمستانی سرد و تاریک است.

خبرگزاری میزان - اروپا در چنگال بدترین بحران انرژی خود در چندین دهه گذشته گرفتار شده است.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، موج گرمای شدید اوضاع را برای این قاره که به رکود اقتصادی نزدیک شده، بدتر کرده است.

«فاتح بیرول»، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت «اروپا اکنون مجبور است در وضعیت عدم اطمینان دائمی در مورد عرضه گاز روسیه به سر ببرد و ما نمی‌توانیم احتمال قطع کامل گاز روسیه را رد کنیم.»

«بیرول» گفت که آخرین اقدامات روسیه برای کاهش بیشتر جریان صادرات گاز طبیعی به اروپا، همراه با سایر اختلالات اخیر در عرضه، هشدار قرمز برای اتحادیه اروپا است.  

در بحبوحه کمبود شدید انرژی ناشی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های متعاقب آن بر مسکو، اروپا در حال آماده شدن برای زمستانی سرد و تاریک است.

از کشورهای اروپایی خواسته شده تا حداقل 15 درصد مصرف گاز طبیعی خود را تا بهار آینده به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای مقابله با کاهش عرضه گاز از روسیه کاهش دهند.

این طرح از 27 کشور اتحادیه اروپا می‌خواهد که مصرف گاز خود را بین یکم آگوست 2022 (10 مرداد 1401) تا 31 مارس 2023 (11 فروردین 1402) به میزان 15 درصد کاهش دهند.  

تاکنون، 12 کشور عضو اتحادیه اروپا تحت تاثیر کاهش جریان صادرات گاز روسیه قرار گرفته‌اند و چند کشور دیگر به طور کامل از گاز روسیه محروم شده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *