ممنوعیت فروش ارزی‌ بلیت پروازهای داخلی برای اتباع خارجی

14:01 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۹۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فروش بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به صورت ارزی و بالاتر از نرخ تعیین شده به اتباع خارجی ممنوع است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ‌میراکبر رضوی در خصوص ارائه خدمات بلیت پروازهای داخلی به مسافران خارجی اظهار داشت: هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و درگاه‌های فروش اینترنتی بلیت، مجاز به نمایش قیمت بلیت هواپیما بالاتر از نرخ تعیین شده توسط شورای عالی هواپیمایی که قابل استناد در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی است، را ندارند.

وی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد که برخی دفاتر خدمات مسافرت هوایی نسبت به اخذ هزینه به صورت ارزی از مسافران خارجی اقدام می‌کنند برهمین اساس به اتباع خارجی توصیه می شود برای تهیه بلیت در مسیرهای داخلی بلیت خود را به صورت مستقیم از طریق سایت رسمی شرکت های هواپیمایی مربوطه تهیه کنند.

رضوی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها مجاز به فروش بلیت به صورت ارزی نیستند، گفت:‌ شرکت‌های هواپیمایی به هیچ عنوان مجاز به ذخیره جا به بهانه ارائه بلیت به اتباع خارجی با هدف فروش بلیت به قیمت بالاتر نبوده و ارائه خدمات به مسافران ایرانی در اولویت است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت‌های هواپیمایی حداکثر می‌توانند تا سقف 15 درصد از ظرفیت پرواز خود را در اختیار اتباع خارجی قرار دهند همچنین اتباع خارجی مقیم ایران که دارای مجوز رسمی اقامت از دستگاه‌های ذیصلاح هستند از همه حقوق اجتماعی در استفاده از هواپیما برای سفرهای داخلی برخوردارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *