دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب: یک جانبه‌گرایی آمریکا در حال فروپاشی است

9:33 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۵۴۲
وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی گفت: دشمنان سالهاست که با برنامه‌های پیچیده و چند لایه در کشورهای خاورمیانه توطئه‌های خود را پیاده کردند، اما خوشبختانه به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

خبرگزاری میزان - اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور مهمانان داخلی و خارجی از دقایقی قبل در سنندج برگزار شد. 

۲۸ سخنران در اجلاسیه منطقه‌ای از اربیل و سلیمانیه اقلیم کردستان و ۳ استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی حضور دارند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: کردستان سرزمین علم و ادب و فرهنگ و هنر و معرفت است که می تواند زمینه ساز وحدت اسلامی بین اقوام و آحاد مسلمانان باشد.

حجت الاسلام پور‌ذهبی، از کردستان به عنوان سرزمین مجاهدتهای خاموش و موطن ۵ هزار و ۴۰۰ شهید انصار این دیار و ۱۸ هزار شهید مهاجر نام برد و افزود: سنندج شهر مساجد و مناره و تپه ها و مهد علما و روحانیون برجسته ای بوده که برگزاری این گونه اجلاسیه می تواند موجبات تقویت وحدت اسلامی باشد.

امنیت و آرامش جامعه کنونی در گرو وحدت اسلامی است

ماموستا فایق رستمی نیز در اولین اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی اظهار کرد: استان کردستان مرکز معرفت و عرفان، عطوفت و مهربانی و مرکز وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این گونه اجلاسیه در استان کردستان که مرکز یکدلی و اتحاد است  می تواند موجبات تقویت وحدت اسلامی را فراهم کند، افزود: شش چیز نقاط مشترک بین همه مسلمانان است و حتی خداوند در قرآن کریم همه انسانها را به داشتن وحدت و یکپارچگی تاکید کرده است.

امام جمعه شهر سنندج تصریح کرد: امروز دشمنان فقط به خاطر منافع خود به سرزمین و ممالک اسلامی برای غارت و چپاول و گران کردن زیربنای اقتصاد ممالک اسلامی آمده اند که نمونه آن کشور عراق، یمن، سوریه و افغانستان است و این نشاندهنده آن است که دشمن با چشم طمع به نعمات سرزمین ها و ممالک اسلامی وارد این سرزمینها شده و می خواهد این ثروت الهی را از مسلمانان بگیرد.

ماموستا رستمی با تاکید بر لزوم وحدت اسلامی در بین مسلمانان برای خنثی سازی توطئه دشمنان اضافه کرد: شش چیز نقاط مشترک بین همه مسلمانان است که عبارتند از قرآن کریم ، کعبه شریف که محل تجمع همه مسلمانان است، قبله اول مسلمین، مودت و محبت رسول گرامی اسلام و محبت آل و اصحاب پیامبر بزرگوار اسلام و دین اسلام؛ و این دین مبین بر چهار رکن اصلی مشورت، عدالت و مساوات و توسعه پایه گذاری شده است.

همچنین امیر عبداللهیان در سخنانی در اجلاس وحدت کردستان که به صورت ویدیو کنفرانس به انجام رسید، گفت: اولین اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی در استان کردستان با هدف رسیدن هر چه سریعتر به وحدت امت اسلامی در این دنیای طوفانی و پر از مشکلات جهان برگزار می گردد.

عبداللهیان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره تمامی شهدای ایران و اقلیم کردستان عراق علی خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس که در راستای صیانت از دین و امنیت منطقه ای کشورهای اسلامی در خاورمیانه به شهادت رسیدند گفت: اعتقاد دارم در ادامه این نشست، علما و صاحب نظران در دو کشور ایران و عراق و سه استان غربی کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان ایده ها و تاکیدات خود را به صورت شفاف بیان خواهند کرد.

وزیر خارجه افزود: وحدت شیعه و سنی همواره جزو تاکیدات مهم حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و توطئه دشمنان سالهاست که وحدت ما را مورد انواع هدف های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: دشمنان سالهاست که با برنامه های پیچیده وچند لایه در کشور ما و کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق توطئه های خود را پیاده کردند، اما خوشبختانه به هیچ نتیجه ای نرسیدند.

عبداللهیان با اشاره به وجود کانال‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای ایجاد شک و شبهه و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و برهم زدن چهره واقعی اسلام و وحدت اسلامی گفت: آنان تاکنون به جایی نرسیده اند و نخواهند رسید، چون وحدت در میان شیعه و سنی استحکام بیشتری داشته و قطعا بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در ادامه اولین اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج  اظهار کرد: ما کنفرانس‌های زیادی را در ارتباط با موضوع وحدت تاکنون برگزار کرده ایم و باید ادامه داشته باشد، دشمنان هم همزمان نقشه های خود را تکرار می کنند تا با هر روشی که شده، در  بین مسلمانان نفوذ کرده و تفرقه ایجاد کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، به همین منظور مقام معظم رهبری بر تکرار اجرای برنامه های وحدت آفرین در بین امت اسلامی تاکید زیادی دارند. 

شهریاری تصریح کرد: امروز ما در کردستان همه با هم جمع شدیم تا بار دیگر پیام وحدت جهان اسلام را به جهانیان مخابره کنیم و امروز جهان در آستانه یک نظم بین المللی است. 

یک جانبه‌گرایی آمریکا و ارزش‌های لیبرالی در حال فروپاشی است

وی گفت: امروز یک جانبه گرایی آمریکایی و ارزشهای لیبرالی با همبستگی ناتو در حال فروپاشی است که ابتدای آن با شکسته شدن کمر داعش با همکاری سه کشور ایران، عراق و سوریه بوده است؛ دشمنان تا سی کیلومتری مرزهای  کشورمان، داعش را پایه ریزی کردند اما همکاری و اتحاد بین کشورهای ایران، عراق و سوریه و  تلاشهای شبانه روزی سرداران امنیت شهیدان سرافراز، حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، تلاشهای همه اقوام و مذاهب، همه با هم  کمک کرد تا این اتحاد همچنان پایدار و ثمره ملموسی داشته باشد و  با یک وحدت همه جانبه این غده سرطانی را بیرون کشیدند ونقشه های آنان را نقش بر آب کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *