لزوم افزایش همکاری‌های نظامی دو کشور ایران و ترکیه

19:24 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۴۱۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور در دیدار با وزیر دفاع ترکیه به بررسی زمینه‌های همکاری دفاعی، تعامل و تبادل نظر درباره مهمترین مسائل منطقه از جمله مقابله با تروریسم می پردازد.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح؛ ارتشبد حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که شب گذشته همراه هیئت عالی‌رتبه سیاسی وارد تهران شده بود، دقایقی پیش با سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در دیدار با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهارداشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم، مسائل منطقه، همکاری های مرزی، برنامه های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند از اینرو باید دیدارهای دو جانبه و رفت و آمد بین نیروهای مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد  تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی های ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرزهای دو کشور ایجاد می کنند حساس است و همواره در راستای رفع سوءتفاهمات گام برداشته است.


سرلشکر باقری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیروهای خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا  رفت و آمدهای غیرقانونی به حداقل برسد.

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع کشور ترکیه نیز بر افزایش همکاری های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله‌ با تروریسم و همکاری های مرزی تاکید کرد.


همکاری های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده باید به نتیجه برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *