دعوت وزیر ورزش ترکیه از سجادی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی

14:54 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۶۹۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان ترکیه از سید حمید سجادی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی دعوت کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، همزمان با سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران، وزیر ورزش و جوانان این کشور در نهاد ریاست جمهوری با سیدحمید سجادی دیدار کرد. در این دیدار که 90 دقیقه به طول انجامید «محمد محرم غصاب‌اغلو» با ابراز علاقه فراوان به ایران و ظرفیت‌های گسترده همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه در دو حوزه ورزش و جوانان، بار دیگر از وزیر ورزش و جوانان ایران برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورد.

در جریان این دیدار مقرر شد ایران و ترکیه یادداشت تفاهم مشترکی را در دو حوزه ورزش و جوانان به امضا برسانند که براساس مذاکرات انجام شده میان سجادی و همتای ترکیه‌ای، هشت بند از این تفاهم‌نامه مختص به همکاری‌های دو کشور در حوزه جوانان است. در این زمینه وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه توافق کردند برنامه‌های گسترده‌ای را برای همکاری در این حوزه تنظیم کنند.

تقویت گردشگری ورزشی دو کشور، برپایی اردوهای مشترک ورزشی و حضور تیم‌های مختلف دو کشور در ایران و ترکیه از جمله دیگر توافق‌های انجام شده بین وزرای ورزش و جوانان دو کشور است.

در این دیدار «غصاب اوغلو» از وزیر ورزش و جوانان ایران برای سفر به ترکیه و بررسی ظرفیت‌های بیشتر همکاری دعوت کرد. همچنین مقرر شد وزیر ورزش و جوانان ترکیه بار دیگر برای گسترش همکاری‌ها و بررسی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه ورزش و جوانان به ایران سفر کند.

در یک ماه اخیر وزیر ورزش و جوانان ایران برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای مختلف دیدارهایی را با وزرای ورزش و جوانان کشورهایی نظیر قطر، آذربایجان، فلسطین و عراق داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *