31 درصد پرونده‌های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر در یک‌سال گذشته مصالحه شد

15:26 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۶۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: در یک سال گذشته میانگین مصالحه در پرونده‌های قابل سازش ورودی به شورای حل اختلاف استان 31 درصد بوده است.

علی جمادی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با میزان سازش در پرونده‌های وروردی به شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، با اشاره به لزوم تحقق سیاست‌ها واهداف سند تحول قضایی مبنی بر حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم بصورت مسالمت آمیز و از طریق شوراهای حل اختلاف، اظهارکرد: از تیرماه سال 1400 تاکنون میانگین ایجاد صلح و سازش در پرونده های قابل مصالحه ارجاعی به شورای حل اختلاف استان 31 درصد بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در آینده نیز با تلاش بیشتر در صدد ادامه این روند صعودی هستیم، تصریح کرد: از تعداد 21 هزار و 964 فقره پرونده قابل سازش ورودی به شورا های حل ا ختلاف استان بوشهر در 6 هزار و 797 فقره پرونده صلح وسازش ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به این که تلاش و اهتمام جدی و مستمر همکاران شعب شوراهای حل اختلاف استان در جهت افزایش میزان مصالحه در پرونده‌ها راهگشا و موثر بوده است، افزود: با تقدیر و تشکر، از تمامی کارکنان شوراهای حل اختلاف استان درخواست می شود با جدیت هر چه بیشتر در جهت افزایش میزان مصالحه در پرونده‌ها تلاش کنند تا اثرات سازنده و چشمگیر آن برای اصحاب دعوی و دستگاه قضایی آشکار شود.

بیشتر بخوانید:

۸۶ خودرو توقیفی پرونده‌های مواد مخدر در دادگستری استان بوشهر در یک ‎سال گذشته تعیین تکلیف شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری عملکرد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *