آرشیو خشونت تسلیحاتی: سیاهپوستان آمریکا 12 برابر سفیدپوستان در معرض قتل از سوی پلیس قرار دارند

15:37 - 07 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۶۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا واقعیت‌های بسیاری فراتر از شکست دو.لت آمریکا را برملا می‌‎کند.

خبرگزاری میزان – تیراندازی مرگبار در مدرسه «اوالده»، مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در طول تاریح آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش «گلوبال تایمز»، دردناک‌ترین جزئیات فاش شده درباره تیرانداز

ی «اوالده» این است که نزدیک به 400 افسر مجری قانون پس از دریافت گزارش‌های مربوط به تیراندازی، به سمت این مدرسه هجوم آوردند.

با این وجود، آنها هنوز نتوانستند جلوی تیراندازی جمعی یک فرد مسلح 18 ساله را بگیرند که منجر به مرگ 19 دانش‌آموز و دو معلم شد.

گزارش کمیته تحقیق می‌گوید که «هیچ شروری» را در ارتباط با این تیراندازی شناسایی نکرده است؛ در این گزارش آمده است «کسی نیست که بتوانیم بدخواهی یا انگیزه‌های بد را به او نسبت دهیم. در عوض، ما با شکست‌های نظام‌مند و تصمیم‌گیری ضعیف فاحش مواجه شدیم.»

این کاملا مضحک است که افسران مجری قانون آمریکا با تعداد زیاد و قابل توجه حتی نمی‌توانند از کودکانی که بیشترین نیاز به محافظت را دارند، در برابر آسیب محافظت کنند.

شکست‌های نظام‌مند در واقع پیامدهای مشکلات سیستمی واشنگتن از جمله ناتوانی در کنترل اسلحه و پایان دادن به نژادپرستی نهادینه است.

آمریکا کشوری است که به طور قابل توجهی از گسترش سلاح رنج می‌برد؛ گزارش سال 2018 نشان می‌دهد که غیرنظامیان آمریکایی تقریبا 400 میلیون اسلحه دارند که بیشتر از کل جمعیت این کشور در آن سال است.

داده‌های «آشیو خشونت تسلیحاتی» نشان می‌دهد که تا 16 جولای، 352 تیراندازی جمعی در سال جاری در آمریکا رخ داده است؛ به طور میانگین هر روز 1.8 تیراندازی جمعی.

برخلاف اجرای ضعیف قانون آمریکا که در تیراندازی دسته جمعی اوالده نشان داده شده، افسران مجری قانون این کشور از زور بیش از حد علیه اقلیت‌های نژادی و قومی، به ویژه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، «جیلند واکر»، یک جوان سیاهپوست 25 ساله، ماه گذشته به دست پلیس در «اوهایو» کشته شد و در گزارش اولیه کالبد شکافی دستکم 46 جراحت گلوله و 26 گلوله در بدن او یافت شد.

از «جورج فلوید» گرفته تا «جیلند واکر»، همه این موارد نشان دهنده نژادپرستی نظام‌مند است که در ساختار پلیس آمریکا ریشه دوانده است؛ یک گزارش که در ماه می منتشر شد نشان داد که آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به عنوان یک جامعه دستکم چهار برابر بیشتر از کل جمعیت آمریکا و 12 برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض گلوله پلیس قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *