اختر: برکناری اسکوچیچ نامردی بود/ مگر قرار است با برگزاری انتخابات اتفاق خوبی برای فوتبال بیفتد؟

9:45 - 30 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۵۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال ایران گفت: برکناری اسکوچیچ نامردی محض بود چون طی دو مرحله مسابقات مقدماتی، این تیم را به جام جهانی رسانده بود.

ادموند اختر در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری اردوی تیم فوتبال استقلال در ترکیه، اظهار داشت: هر تیمی قبل از آغاز فصل اردوی آماده‌سازی برای بالا بردن سطح آمادگی جسمانی و تاکتیکی بازیکنانش برگزار می‌کند. باشگاه استقلال هم برنامه‌ریزی خوبی به منظور تمرینات فشرده بازیکنان در ترکیه داشت. هم اکنون تمرینات خیلی خوبی زیر نظر ریکاردو ساپینتو در آنکارا در حال برگزاری است. در این اردو ساپینتو می‌تواند تفکرات خودش را راحت‌تر به بازیکنان دیکته کند.

وی در مورد جدا شدن برخی از بازیکنان تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: آنچنان نفرات زیادی از استقلال ریزش نداشته‌اند و اگر بازیکنی هم جدا شده، جایگزین‌های خوبی به تیم ملحق پیوسته‌اند. امیرحسین حسین‌زاده که ترانسفر شد، در استقلال به یک چهره شاخص تبدیل گشت؛ نفراتی که امسال به این تیم بزرگ آمده‌اند مطمئناً به رشد و شکوفایی خواهند رسید چون این استقلال است که بازیکنان را بزرگ می‌کند.

*حق اسکوچیچ بود تا در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره تعداد زیاد مهاجمان این تیم تصریح کرد: بازیکنان تهاجمی هم باید توانمندی زیادی داشته باشند و بتوانند در چند پست بازی کنند. هم اکنون در فوتبال روز دنیا مدافع، هافبک و فوروارد باید در خدمت تیم باشند و در هر منطقه که مربی صلاح بداند از آنها استفاده کند.

کارشناس فوتبال در مورد ابقای اسکوچیچ در تیم ملی اذعان کرد: برکناری اسکوچیچ نامردی محض بود چون طی دو مرحله مسابقات مقدماتی، این تیم را به جام جهانی رسانده بود. حق طبیعی این مربی بود تا در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. اگر هر مربی بزرگ دیگری را برای تیم‌ ملی می‌آوردند، مطمئن باشید فقط ۳ بازی هدایت تیم ملی را خواهد داشت.

*فقط می‌خواستند با احساسات مردم و هواداران فوتبال بازی کنند

اختر در پاسخ به این سوال که چرا ابتدا اسکوچیچ را برکنار کردند و سپس او را بازگرداندند، گفت: مسئولانی که در فدراسیون فوتبال هستند فقط می‌خواستند با احساسات مردم و هواداران فوتبال بازی کنند. مشخص بود که پول اسکوچیچ را ندارند او را برکنار کنند. همچنین هیچ مربی بزرگی ضمانت نمی‌کرد که ایران را به مرحله بعد مسابقات جام جهانی برساند. مربیان ایرانی هم سرمربی تیم ملی می‌شدند به گونه‌ای یک سرمایه سوزی بود.

وی در مورد برگزاری دیدارهای تدارکاتی در فیفادی پیش رو برای تیم ملی تاکید کرد: هیچ مسئولی در فدراسیون فوتبال برای انجام بازی تدارکاتی تیم ملی با یک تیم خوب تلاشی نمی‌کند. بعید می‌دانم که تیمی در فیفا دی شهریور ماه زمان خالی داشته باشد تا با ایران بازی دوستانه داشته باشد.

کارشناس فوتبال درباره انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: تا الان مگر اتفاقی خوبی در فوتبال ما افتاده است که با انتخاب یک فرد در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، شاهد رشد و پیشرفت فوتبال ایران در آینده باشیم. فوتبال ایران زیرساختی ندارد که تیم پایه قوی به وجود بیاید تا در ادامه تیم‌های جوانان و امید به تیم ملی بزرگسالان تبدیل شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *