تحلیل لوفیگارو از نشست تهران/چالشی برای آمریکا و دارای پیام‎های سیاسی برای کشورهای غربی

14:34 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۴۲۶
پایگاه لوفیگارو در گزارشی نوشت که نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران چالشی برای آمریکا و اقدامی در جهت تقویت جبهه ضدغربی است.

خبرگزاری میزان - پایگاه فرانسوی «لو فیگارو» در گزارشی ضمن اشاره به نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران نوشت که این نشست سه‌جانبه چالشی برای آمریکا و اقدامی در جهت تقویت جبهه ضدغربی است.

این پایگاه می‎افزاید که روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه موضوعاتی برای گفت‌وگو به صورت سه‌جانبه یا فردی دارند.

نگارنده در بخش دیگری با اشاره به اینکه ایران و روسیه همچنین درباره موضوع نفت و مقابله با تحریم‎های اقتصادی غرب گفت‎وگو خواهند کرد، افزود که «ولادیمیر پوتین» از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون سه بار با رئیس جمهور ایران دیدار کرده است؛ همچنین این دومین سفر پوتین به خارج از روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین در 24 فوریه است.

«لو فیگارو»، در بخش دیگری نوشت که نشست تهران مملو از پیام‌های سیاسی برای کشورهای غربی است؛ این اجلاس همچنین بار دیگر ثابت می‌کند که از زمان تاسیس گروه آستانه در سال 2017، این ایران، روسیه و ترکیه هستند که در سوریه نقش آفرینی می‎کنند و غربی‎ها صحنه را ترک کرده‌اند.

این پایگاه فرانسوی همچنین نوشت که اجلاس تهران ائتلاف تهران، مسکو و آنکارا را تقویت می‌کند.

نگارنده در بخش دیگری سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را سفری دشوار توصیف کرد.

«لو فیگارو» در پایان نوشت که نشست جدید آستانه به بسیاری از اهداف خود خواهد رسید و نشان دهنده این است که جبهه بین ایران، روسیه و ترکیه همچنان به کار خود ادامه می‎دهد و پابرجاست.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه ایران ترکیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *