رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عربشاهی: فوتبال دست افراد ناکارآمد افتاده/ آوردن مربی جدید برای تیم ملی ریسک است

0:56 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۳۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: فوتبال ما دست یک سری افراد ناکارآمد افتاده است که فقط دنبال اهداف خودشان هستند.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ابقای اسکوچیچ در پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: در بدترین شرایطی که پس از اخراج ویلموتس هیچ مربی حاضر به پذیرش مربیگری تیم ملی نبود، دراگان اسکوچیچ، این مسئولیت را قبول کرد. تنها به دلیل اینکه خواست نشان دهد مربی توانمندی است و خوشبختانه با عمل و تدبیر مناسبش بهترین نتایج را کسب کرد.

وی افزود: هیچ کسی فکر نمی‌کرد تیم ملی از گروهش صعود کند، اما این اتفاق افتاد و اسکوچیچ کاری کرد کارستان. تیم ملی با بهترین نتایج به جام جهانی راه یافت و آیا رواست که با کسب چنین نتایجی از سرمربیگری تیم ملی عزل شود؟ آیا این حرکت درست است که در تمام دنیا با تصمیمات نابخردامندانه آقایان مسخره عام و خاص رسانه‌های اروپایی شویم؟

*دوست صمیمی سرپرست فدراسیون چه چیزی از فوتبال می‌خواهد؟

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب سرمربی ایرانی در تیم ملی تصریح کرد: متأسفانه آقایانی که به عنوان سکاندار در فدراسیون نشسته‌اند فقط آدم‌های خودشان را جابجا می‌کنند. آنها هر روز ساز جدیدی کوک می‌کنند و به تازگی هم رجوع به صحبت‌های مقام معظم رهبری کرده‌اند که ایشان پس از نتایج خوب والیبال از مربیان ایرانی تحسین کرد. مسئولان فدراسیون هم از این مسأله می‌خواهد سوء استفاده کند و نفرات خودشان را روی نیمکت تیم ملی بگذارند.

عربشاهی اضافه کرد: متاسفانه با سوء استفاده از نام بزرگ علی دایی اسم او را ابتدای امر آوردند و جالب تر اینکه می‌دانستند او تمایلی به پذیرش این سمت ندارد، اما باز هم دنبال هدف خاصی بودند. به جز ابراهیم قاسمپور که یکی از بهترین بازیکنان زمان خودش بوده و اکنون هم در فوتبال سمت دارد سایر دوستان از آدم‌های خودشان هستند. مانده‌ام دوست صمیمی سرپرست فدراسیون فوتبال چه چیزی از این فوتبال می‌خواهد که پس از این همه سال ول کن این رشته نیست و هر روز ساز جدیدی کوک می‌کند.

*اعضای مجمع مانند دوره گذشته با تصمیمات اشتباه فوتبال را زیر سوال نبرند

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: به عنوان کسی که سالیان سال در این رشته فعالیت کرده‌ام و دارای مدارک معتبر روز دنیا هم هستم، افسوس می‌خورم از اینکه فوتبال ما دست یک سری افراد ناکارآمد افتاده است. تمام این اشخاص در یک باند فعالیت می‌کنند. چرا باید تا روز انتخاب رییس جدید فدراسیون بخواهند اسکوچیچ را حفظ کنند؟ از اعضای مجمع می‌خواهم در انتخابات جوانمردانه شرکت کنند و به آدم‌هایی که لیاقت نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون را دارند رای بدهند.

وی ادامه داد: بهتر است در ابتدا به وجدان خودشان رجوع کنند و ببینند چه کسی اصلح‌ترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال است و نباشد مانند دوره گذشته با تصمیمات اشتباه فوتبال را زیر سوال ببرند.

عربشاهی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط آوردن یک مربی جدید برای تیم ملی ریسک است و بهتر است تا جام جهانی به اسکوچیچ و مجموعه تحت هدایت او اعتماد شود. در این شرایط هیچ مربی داخلی حاضر به پذیرش ریسک نیست و مربی خارجی هم تا بخواهد نسبت به شرایط تیم آشنایی پیدا کند زمان را از دست داده‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *