عیدی دستگاه قضایی به شکات پرونده کثیرالشاکی آذربایجان خودرو/ رد مال با احتساب قیمت روز خودرو انجام می‌شود

13:02 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۲۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
وکیل شکات پرونده آذربایجان خودرو از ابلاغ رأی صادره در خصوص این پرونده خبر داد و گفت: دادگاه با اخذ نظر کارشناسی، میزان رد مال را قیمت واقعی معاملاتی روز خودروها محاسبه کرد.

خبرگزاری میزان- رسول کوهپایه‌زاده از ابلاغ رأی صادره در خصوص این پرونده خبر داد و افزود: دادگاه با اخذ نظر کارشناسی، میزان رد مال را قیمت واقعی معاملاتی روز خودروها محاسبه کرد.

وی با تشریح آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی آذربایجان خودرو از ابلاغ رأی صادره در خصوص این پرونده خبر داد و گفت: شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک استان تهران، مدیران شرکت مذکور را به‌دلیل مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ۱۲ سال و شش ماه حبس، پرداخت جزای نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت در زمینه پیش‌فروش خودرو محکوم کرد.

وکیل شکات پرونده آذربایجان خودرو خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت و قابل توجه برای موکلان، شکات و مالباختگان، محاسبه و میزان رد مال است که نقطه عطف و یکی از آرا متقن و طلایی در این زمینه محسوب می‌شود که می‌تواند راهگشای سایر پرونده‌های مشابه در این خصوص باشد.

وی اظهار کرد: دادگاه با اخذ نظر کارشناسی، میزان رد مال را نه مبلغ پرداختی در چند سال گذشته بلکه قیمت واقعی معاملاتی روز خودروها محاسبه و متهمان را به پرداخت این مبلغ محکوم کرد.

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم و وضعیت موجود اقتصادی این رأی از باب احقاق حقوق تضییع شده موکلان و مالباختگان بسیار قابل توجه است؛ به این معنا که نه فقط مبالغ پرداختی در چند سال گذشته ملاک قرار نگرفت بلکه قیمت روز خودرو که امروز بین ۶۳۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان دارای ارزش است، ملاک عمل قرار گرفت و متهمان محکوم به پرداخت این مبلغ شدند.

وکیل شکات پرونده آذربایجان خودرو در ادامه عنوان کرد: به وکالت از شکات و مالباختگان ضمن تشکر از دادگاه محترم که با صدور رأی کم سابقه در جهت احقاق حق و اجرای عدالت برآمد، تشکر ویژه از دستگاه قضائی که در این اعیاد سعید عیدی خوبی به مالباختگان پرونده کثیرالشاکی آذربایجان خودرو اهدا نمود، دارم.

انتهای پیام/


برچسب ها: عیدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *