رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: بنیاد تعاون نقش موثری در کمک به معاش زندانیان داشته است

12:04 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۲۰۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: بنیاد تعاون با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانیان، نقش موثری در کمک به معاش مددجویان و خانواده آنها داشته است.

خبرگزاری میزان- جلسه بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه گفت: بنیاد تعاون با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زندانیان، نقش موثری در کمک به معاش مددجویان و خانواده آنها و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه محکومان مالی ازطریق ایجاد کارگاه‌ های تولیدی، موسسات صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی دارد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان استان اقدامات بسیار تاثیر گذاری در ایجاد اشتغال برای مددجویان زندانی در طول سال گذشته و ماه های ابتدایی سال جاری انجام داده است و با حرفه آموزی و ایجاد اشتغال نه تنها منبع در آمدی برای زندانیان و خانواده های آنان فراهم کرده بلکه از این طریق روند باز اجتماعی کردن بزهکاران را تسریع و از تکرار مجدد جرم توسط آنان جلوگیری می کند.

در ادامه محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و حصاری رئیس بنیاد تعاون زندانیان استان گزارشی از عملکرد بنیاد تعاون ارائه و بیان کردند که بیش از ۴ هزار نفر از مددجویان زندانی در کارگاه های داخل و خارج زندان کار می کنند.

در ادامه جلسه مشکلات بنیاد تعاون مطرح شد که رئیس کل دادگستری استان دستورات لازم را در جهت رفع این مشکلات صادر کرد.

قبل از جلسه عتباتی به همراه مجیدی دادستان ارومیه و محمدی مدیر کل زندان‌های استان از پروژه‌ای در حال ساخت زندان مرکزی ارومیه از جمله زورخانه و حسینیه بزرگ داخل زندان که بیش از 70 درصد از عملیات ساخت آنها انجام شده است دیدن و به تکمیل سریع و فوری آنها تاکید کرد.

این پروژه ها در صورت اتمام قسمت اعظمی از امور فرهنگی ورزشی زندانیان را به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *