رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازی بی‌سرانجام فدراسیون فوتبال؛ یک تیم می‌ماند و ۸۰ میلیون افسوس

0:09 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۸۹۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فدراسیون فوتبال با تصمیمات عجیب خود باعث نابودی رویای ۸۰ میلیون ایرانی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - دراگان اسکوچیچ که با رأی کمیته فنی فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم صلاحیت و پایین بودن ظرفیت‌های فنی از هدایت تیم ملی برکنار شده بود، در جلسه‌ای که بین اعضای کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد در کمال تعجب در سمت خود ماندنی شد، هرچند این ابقا ممکن است موقتی باشد. ماجرای حضور اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم ملی به یک کلاف سردرگم و پیچیده تبدیل شده و بعید نیست شب بازی با انگلیس بگویند اسکوچیچ رفت و فلانی آمد!

مسئولان فدراسیون فوتبال در این مدت هر روز از موضعی متفاوت سخن به میان آوردند. یک روز از اسکوچیچ حمایت قاطعانه می‌کنند و روز دیگر تلویحاً او را در حد نیمکت تیم ملی نمی‌دانند، شایعات مذاکره با گزینه‌های داخلی و خارجی را راه می‌اندازند و در پایان و با فریب همگان، گزینه مدنظر خود را در تیم ملی ابقا کرده و علناً تصمیم کمیته فنی را وتو می‌کنند. با این سناریوی تهدید و ارعاب که فدراسیون برای اسکوچیچ و بازیکنان راه انداخت، این مربی «بله‌قربان گو» بیش از پیش زیر سایه افرادی که هیچ ارتباطی به مسائل فنی تیم ملی ندارند قرار خواهد گرفت.

دراگان اسکوچیچ با وجود اینکه می‌داند نیمی از بازیکنان تیم ملی علاقه‌ای به کار کردن با او ندارند و از وی حساب نمی‌برند و از آن مهم‌تر بسیاری از مردم، کارشناسان و خبرنگاران راضی به ماندن او بر روی نیمکت این تیم ۸۰ میلیون نفری نیستند باز هم صرفاً برای دست و پا کردن یک رزومه معتبر و امنیت بخشیدن به کارنامه شغلی‌اش هر طور شده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همراه با ایران خواهد بود.

این سرمربی در دوران حضور خود در فوتبال ملی ایران تنها ۲ مرتبه محک جدی خورد که هر دو بار مقابل کره جنوبی بود و در هر دو بار تیم تحت هدایت او ناکام و ناموفق بود تا این عملکرد ضعیف، نگرانی هواداران تیم ملی را برای حضور در جام جهانی و رقابت با تیم‌های قدرتمند گروه B افزایش دهد.

فدراسیون فوتبال با این تصمیم نشان داد اهمیتی برای نظر مردم و کارشناسان قائل نیست و تمام شایعات مربوط به تغییر سرمربی یک بازی عوامفریبانه بوده تا همه چیز به سود مسئولان این نهاد بچرخد. در فوتبالی که عاملان فاجعه قرارداد مارک ویلموتس آزادانه می‌چرخند، سمت‌های دیگر می‌گیرند و دوباره برای انتخابات فدراسیون کاندیدا می‌شوند، اعضای هیئت رئیسه‌ی این فدراسیون هم برایشان تفاوتی نخواهد داشت که در جام جهانی هر ۳ بازی را ببازیم یا هر اتفاق دیگری بیفتد، در هر صورت سرمربی کروات سیبل تمام انتقادات خواهد شد. نداشتن اقتدار از سوی سرمربی و اختلافاتی که بین بازیکنان افتاده اصلی ترین عوامل ناکامی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قلمداد خواهند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *