از 329 قاضی برتر استان خوزستان تقدیر شد

23:02 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۷۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونین وی از 329 نفر از قضات استان خوزستان، قدردانی شد.

خبرگزاری میزان -در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونین وی از 329 نفر از قضات استان خوزستان که توسط واحد نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه حائز رتبه برتر شده بودند، قدردانی شد.

علی دهقانی در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن روز عید غدیر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر سلامت اداری تاکید داشته و دارند و فرموده اند که سلامت دستگاه قضایی را در اولویت قرار داده و قاضی و دادگاه را عزیز بشمارید.

وی با بیان این که حفظ عزت قضات، سد محکمی در برابر انگیزه‌های نامشروع عوامل نفوذ در دستگاه قضایی است، ادامه داد: جایگاه قضات در اسلام بسیار رفیع است چرا که نظام اسلامی نظامی آسایش آور و اطمینان‌آور و پشتوانه‌ای برای مردم است.
دهقانی گفت: قضات با تلاش شبانه روزی خود، دلایل، قراین، شواهد و اظهارات طرفین را جمع آوری و بهترین رأی را صادر می‌کنند که این همه دقت در کار با توجه به مشکلات موجود در استان خوزستان از جمله شرایط اقلیمی و کمبود نیروی انسانی قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: نظارت در سلوک دینی و اخلاقی و حسن انجام کار در دستگاه قضایی از وظایف واحدهای نظارتی است و این نظارت‌ها باید با همراه با حفظ شأن و استقلال قضات باشد.

دهقانی گفت: بهترین نوع نظارت برای انسان، نظارت بر نفس خود همراه با خودسازی و تقویت تقوا و دانش است و باید عملکرد ما به گونه ای باشد که هر روز شاهد ازتقای سطح علمی و عملی در دستگاه قضایی باشیم.

وی بیان داشت: همه قضات قابل تقدیر هستند اما در نظام ارزشیابی، معیارهایی وجود دارد که امتیازهایی به برخی از این معیارها تعلق می‌گیرد و هدف از آن تعالی جایگاه دستگاه قضایی است.

گفتنی است در این مراسم از 329 نفر از قضاتی که در سال 1400 عملکرد مطلوب‌تری در پرونده کاری خود داشتند و در ارزشیابی واحد نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه حائز رتبه برتر شده بودند، تقدیر شد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *