4 محکوم به قصاص در آذربایجان غربی با گذشت اولیاء دم زندگی دوباره یافتند

21:45 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۷۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در آستانه عید سعید غدیرخم در محل زندان ارومیه 4 محکوم به قصاص با گذشت اولیاء دم فرصت دوباره زندگی یافتند.

خبرگزاری میزان - در مراسم بخشش اولیاء دم که عصر روز یکشنبه 26 تیر و در آستانه عید سعید غدیرخم در محل زندان ارومیه برگزار می شد، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز با اشاره به کمک های خیرین و حمایت‌های دستگاه قضایی استان اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت‌های مجموعه دستگاه قضایی، خصوصاً رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و همچنین تلاشهای مجموعه زندان در دهه امامت، به احترام نام مبارک امیر المومنین علی (ع) ۱۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی آزاد شدند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ادامه داد: این مراسمات به مناسبت‌های مختلف در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و با توجه به موافقت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با عفو تعدادی از محکومان به مناسبت این ایام مبارک، به زودی شاهد تعداد بیشتری از آزادی ها خواهیم بود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: این ایام متعلق به مولای متقیان امیر المومنین علی علیه السلام می باشد، فردی که یک انسان بزرگ و نماد عدالت و نوع دوستی می باشد، فردی که همواره به فکر مردم بود.

وی افزود: با توجه به آیات قرآنی قصاص حق شرعی و قانونی اولیاء دم می باشد که در کلام ا… مجید بدان اشاره شده ولی بلافاصله تاکید گردیده که عفو و گذشت بهتر است و این نشان از تاثیر مثبت و معنوی بخشش است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: اکثر قتل‌هایی که اتفاق می افتاد بر اثر رفتارهای هیجانی و بدون قصد و نیت مجرمانه و به دلیل عدم مهارت در کنترل خشم است از این رو دستگاه قضایی در کنار وظیفه قانونی خود در برخورد با مجرمان با توجه به وظیفه شرعی و اخلاقی در تلاش است با کمک مجموعه هایی همچون مددکاران زندان‌ها، شورای حل اختلاف، هسته های جهادی بخشایش، صلح یاران و ائمه جمعه و جماعت و ریش سفیدان و متنفذین در راستای اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ بخشش گام بردارد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیم حکم آزادی ۴ محکوم به قصاص نفس توسط ریاست دادگستری استان از جمعی از مددکاران و خیرانی که در راستای سازش تلاش می‌کنند تقدیر به عمل آمد.

از صحنه های زیبای این مراسم تجلیل دکتر عتباتی از وحید امام زاده، تازه دامادی که بخشی از هزینه های عروسی خود را به منظور کمک به آزادی محکومان غیر عمد و مالی اختصاص داده بود.

شایان ذکر است با گذشت اولیاء دم از حق قصاص خود محکومان این چهار پرونده به ترتیب پس از ۱۷، ۱۳, ۱۱ و ۶ سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *