معاون پایش و نظارت ساترا: بنای ساترا تعامل با رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر است/ تعیین مهلت قانونی فقط برای یک رسانه بوده است

18:44 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۷۰۶
معاون پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا) گفت: هم اكنون اکثر رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش روابط عمومی ساترا؛ محمد حسام‌پور، در خصوص خبر مربوط به لغو مجوز رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر اعلام کرد: ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر و ناظر بر رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، در راستای صیانت از منفعت عمومی جامعه، رعایت قوانین و مقررات فرآیندهای مرتبط با تولید و انتشار محتوا را ملاک ارزیابی عملکرد رسانه‌ها و رتبه‌بندی آنها قرار می‌دهد و در این مسیر ضمن گفت‌وگو و تعامل با هنرمندان و مدیران رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر، حامی و تسهیل‌گر تولید محتوای سالم متناسب با چارچوب‌های فرهنگی جامعه ایرانی و اسلامی است.

معاون پایش و نظارت ساترا افزود: هم‌اکنون رسانه‌های تولیدکننده محتوا، از فرآیندهای قانونی صدور مجوز تولید و انتشار مطلع هستند و بعضا اگر خطایی در انتشار محتوا بدون مجوزهای لازم پیش بیاید، همانند آنچه در سریال «کلیله و دمنه» اتفاق افتاد، ساترا ضمن گفت‌وگو و تعامل با مدیر رسانه و کارگردان، مسیر صدور مجوز مبتنی بر رعایت الزامات فرهنگی را فراهم می‌کند.

معاون پایش و نظارت ساترا خاطر نشان کرد: هم‌اكنون اکثر رسانه‌های در حال فعالیت از جمله «فیلم نت» و «نماوا» ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند و بعضا لغزش‌های احتمالی ایشان از فرآیندهای قانونی توليد و انتشار، در تعامل رسانه‌ها با ساترا حل و فصل می‌شود.

حسام‌پور در پايان تاكيد كرد: متاسفانه رسانه «فيليمو» با انجام اقدامات قانون گریزانه، عدم تمکین به مقررات توليد و انتشار را سرلوحه كار خود قرار داده است و فرآیندهای قانونی را در انتشار محتوا نقض كرده است‌. این رسانه، علی‌رغم تذكرهای مكرر ساترا مبنی بر رعايت قانون، توجهی به اين امر نكرده است و همان‌طور كه رييس محترم ساترا در مصاحبه اعلام كرده‌اند، مهلتی به رسانه «فيليمو» براي رعايت قانون و مقررات داده شده است که اميدواريم رسانه «فيليمو» مسير احترام به قانون را اجرا كند. در غير اين‌صورت در خصوص رسانه «فيليمو» اقدام لازم قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساترا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *