اصولی: سرمربی بازیکن را انتخاب می‌کند نه بازیکن سرمربی را/ با بر هم‌ زنندگان نظم در تیم ملی برخورد می‌کنیم

15:33 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۴۴۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: دراگان اسکوچیچ با توجه به قرارداد و جمعی جهات سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باقی ماند.

خبرگزاری میزان - احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از برگزاری نشست اعضای هیئت رئیسه و کمیته فنی این فدراسیون در مورد وضعیت تیم ملی و ابقای دراگان اسکوچیچ، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*در جلسه امروز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با کمیته فنی بحث‌های مفصلی برگزار و نظرات عزیزان مطرح شد، بعد از آن هم اعضای هیئت رئیسه براساس مولفه‌هایی که مطرح بود به گفت‌وگو نشستند و در مجموع برآیند و نتیجه این جلسه همانطور که بارها سرپرست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه عنوان کرده بودند، اسکوچیچ با توجه به قرارداد و جمیع جهات سرمربی تیم ملی فوتبال باقی ماند.

*ناراحتی پرویز مظلومی؟ چون جلسه طولانی شده بود دوستان برای رفع خستگی احتمالا بیرون آمدند والا بحثی در این خصوص نبود. دوستان نقطه نظراتی داشتند. ازجهات مختلف موضوع مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

*قطعا در حسن نیت، حسن نظر و حسن سابقه اعضای کمیته فنی هیچ تردیدی نداریم. بسیار متشکریم و از اینکه در این خصوص زحمت کشدند و نکاتی را گفتند. این موضوع زوایای مختلفی داشت؛ یک بعد نبود، در ابعاد مختلف حتی فنی بحث شد و در نتیجه این خروجی جلسه است.

*آیا اسکوچیچ می‌تواند این تیم را با توجه به اتفاقات رخ داده مدیریت کند؟ تصمیم گرفته شده و قرار نیست من تحلیل کنم؛ تصمیم قاطع را گفتیم. اسکوچیچ تا پایان جام ملت‎های 2023 قرارداد دارد.

*مهمترین مولفه ایجاد وفاق، همدلی، اتحاد و پرهیز از انشقاق و جوسازی و فضاسازی، در هر سطحی از فوتبال و تیم ملی است. هیات رئیسه بیانیه‌ای هم در این مورد منتشر می‌کند. با هر کسی در هر سطحی که بخواهد اخلال ایجاد کند و نظم و تمرکز تیم ملی را به فضای ملتهبی برساند که در این یکی، دو هفته مشاهده کردید، قطعا بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها برخورد خواهد شد.

*از همه عزیزان، کادرفنی، بازیکنان، دوستان در بخش‌های مختلف، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه افرادی که دلسوز هستند تقاضا داریم همراهی، همکاری و همدلی کنند. برای هدف مشترک همه ما که اعتلای نام ایران و اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی است، همراهی و همکاری کنیم. این چند ماه همه با هم پشت تیم ملی قرار بگیریم و با قدرت حمایت کنیم.

*در پاسخ به اینکه با توجه به روند فعلی اگر تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی نتیجه نگیرد، مسئولیتش را هیات رئیسه قبول می‌کند یا خیر، باید بگویم که اگر به غیر از او کسی دیگر هم باشد بازهم باید هیات رئیسه باشد. مسئولیت این با هیات رئیسه است، اما متغیرهای مختلفی در این حوزه است.

*تردید نکنید انتخابمان را گفتیم. نتیجه برررسی‌های مختلف همین است. این انتخاب نیست، تدام انتخابی است که قبلا شده، بارها ماجدی هم گفته بود که سرمربی اسکوچیچ است. بازیکن سرباز تیم ملی و سرزمین ما است؛ هرکسی وظیفه‌ای دارد، ما هم باید در همان چارچوب تعیین شده عمل کنیم. هر کس از این چارچوب خارج شود و اخلالی بخواهد ایجاد کند قائدتا راه های قانونی برخورد با این موضوع وجود دارد. به هیچ عنوان، بحث تهدید نیست. من تذکر می‌دهم و به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه یادآوری می‌کنم.

*در خصوص اینکه مدیران فدراسیون اسکوچیچ را به لبه پرتگاه بردند و حالا حمایت می کنند باید گفت که همه جا گفتیم و بیان کردیم. فضایی در رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفت. هیات رئیسه فدراسیون با تامل و دقت همه جوانب را بررسی کرد. آن تامل و دقت هم به شکل وسواس گونه با هدف بهترین تصمیم و کشف نکته و اتفاقی، صورت گرفت.

*در مورد اینکه آیا اختلاف و مسائل مالی و رقم قرارداد اسکوچیچ در این تصمیم دخیل بوده باید پاسخ دهم که به هیچ وجه، بحث اختلاف نیست. هیچ اختلافی نداریم. بالاخره بحث‌های مالی قرارداد هم یکی از آن متغیرهاست.

*بهرام رضاییان همیشه جزو مدافعین بوده و بارها هم این را بیان کرده است. در مورد اینکه رضاییان در تماس تلفنی اعلام کرده در اتاق بغلی است و اصلا با اسکوچیچ نیست را هم من نمی‌دانم اما آنچه که من دیدم، این حرف ها نیست.

*در خصوص اینکه گفته می شود گزینه‌های مدنظر حاضر به همکاری نشدند و اسکوچیچ به ناچار انتخاب شده باید بگویم که از اول هم تمام صحبت ما بر همین بود. این تامل و بررسی مجدد از باب اینکه از تمام ظرفیت‌های فکری و مشورتی استفاده شود، یکی دو هفته بود. این تامل ما را به این نتیجه رساند.

*برای بازیکن فرقی نمی‌کند سرمربی چه کسی باشد. جایگاه سرمربی در تیم ملی بسیار روشن است. در تمام دنیا سرمربی بازیکن را انتخاب می‌کند نه بازیکن سرمربی را.

*ان شاالله بعدا به صورت مفصل صحبت می کنیم. اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی هست. تا پایان جام ملت های آسیا 2023 هم قرارداد دارد و ان شاالله تدوام خواهد داشت.

*انضباط دادن به تیم برایمان خیلی مهم است. در این فضا این اتفاق خواهد افتاد و ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *