رئیس کل دادگستری استان زنجان: دستگاه قضایی وظیفه صیانت و حفاظت از جامعه پزشکی را دارد

12:17 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۹۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی وظیفه صیانت و حفاظت از جامعه پزشکی را دارد و این صیانت نباید تلقی جانبداری از این جامعه شود.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در دیدار با رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهارکرد: دستگاه قضایی ماموریت مشترک زیادی با سازمان نظام پزشکی دارد هر دو در سلامت جامعه نقش مهمی دارند و هر دو در ایجاد امنیت و سلامت جامعه جایگاه رفیعی دارند.

وی بر تلاش برای صیانت و حفظ جایگاه سلامت در جامعه تاکید کرد و افزود: کار پزشکی حرفه ای کاملا تخصصی است چرا که این قشر زحمت کش با سلامت جامعه و نجات جان انسانها سرو کار دارند و نظارت و کنترل بر جامعه پزشکی در دقت و حسن انجام کار یک ضرورت است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد:یکی از اصالت های مهم جامعه پزشکی حفظ حقوق بیمار است یعنی در انجام کار پزشکی به حفظ سلامت و نجات جان بیمار توجه شود تا تخلفی از سوی جامعه پزشکان صورت نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: دستگاه قضایی وظیفه صیانت و حفاظت از جامعه پزشکی را دارد و این صیانت نباید تلقی جانبداری از این جامعه شود.

وی با بیان اینکه گاهی تصمیم گیری ها در دو مجموعه در طول هم هستند نه در عرض هم افزود: احصا مصادیق چه موضوعاتی که در عرض هم هستند و چه موضوعاتی در طول هم هستند و اینکه آیا با بخشنامه ویا با قانون قابل حل هستند. مورد توجه قرار گیرد چه بسا برخی تصمیمات حرفه ای با ابلاغ بخشنامه قابل حل است اما در مواردیکه نیازمند تصویب قانون است دستگاه قضایی پیگیری های لازم را اعمل خواهد آورد .

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت آسیب شناسی از مجموعه جامعه پزشکان تاکید کرد و افزود: اهمیت و جایگاه کار پزشکی در جامعه بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه امروز هزینه های پزشکی به طور طبیعی بالاست که البته ما معتقدیم که هم باید منافع پزشک تامین شود و هم هزینه درمان ها پایین بیاید، تا هر دو بخش به زحمت نیفتند. تحمیل هزینه های زیاد به بیماران و فشار به قشر آسیب دیده در جامعه موجبات بروز مشکلات عدیده به بیماران خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: در ارائه خدمات پزشکی رعایت عدالت و انصاف امری ضروری است و این امر را به یک باور و گفتمان تبدیل کنیم. اخذ هزینه درمان بایستی بر اساس تعرفه تعیین شده باشد نه چیز دیگر.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: نباید به کار پزشکی و عمل جراحی نگاه کاسبی و درآمدی داشت و این نگاه شان جامعه پزشکی را پایین می آورد و کار شما بسیار ارزشمند است چون با نجات جان انسانها سروکار دارید.

در ابتدای این دیدار رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خواستار تمرکز شعب رسیدگی به پرونده های جامعه پزشکی در شعبه واحد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه از مشکلات سازمان نظام پزشکی برخورد با جرایم پزشکی و غیر پزشکی است افزود :کشف جرم و اثبات آن در این جامعه مشکل است، اما با اصلاح تعرفه های پزشکی از بروزبرخی تخلفات جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *