رئیس کل دادگستری فارس: 87 درصد از پرونده‌های قصاص در استان به سازش ختم شده است

12:12 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۹۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه 87 درصد از پرونده های قصاص صلح و سازش داده شده است، گفت: تا کنون 30 فقره قتل عمد نیز تا این لحظه به صلح و سازش ختم شده است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی قوه قضائیه که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: دادگستری استان فارس افتخار دارد که هشتمین دوره از مسابقات نهایی قرآن کریم را میزبانی کند.

وی به اقدامات فرهنگی دادگستری فارس اشاره و اضافه کرد: دادگستری استان فارس به واسطه نیروهای خدوم که در اختیار دارد یکی از دادگستری های پیشرو در کشور است، بهترین نیروها، خدوم ترین و همچنین باسواد ترین نیروها را در کشور دادگستری فارس در اختیار دارد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه 87 درصد از پرونده های قصاص صلح و سازش داده شده است، تصریح کرد: تا کنون 30 فقره قصاص نیز تا این لحظه به صلح و سازش ختم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آرایی که از سوی قضات صادر می شود سعی شده است تا چند شعبه به عنوان شعبه هایی که رای قطعی صادر می کنند برند شوند، از این رو فقط 14 و نیم درصد از آرا نقض می شود اما مابقی آراها تجدید نظر رای قطعی می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین در خصوص سند تحول دادگستری فارس اینگونه بیان کرد: در بخش تدوین سند تحول دادگستری 80 درصد پیشرفت داشته ایم.

لزوم توانمند سازی کارکنان ادارات به قرائت صحیح قرآن کریم

 رئیس امور فرهنگی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی قوه قضاییه که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژگی های خاصی از جمله حضور 11 هزار و 885 نفر از کارکنان و خانواده های آنان در این مسابقات داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی همچنین حضور همه دستگاه ها و مراکز های تابع دستگاه قضایی در برگزاری مسابقات قرآن کریم را دومین ویژگی از مسابقات سراسری قوه قضاییه برشمرد و اضافه کرد: این دوره از مسابقات در 8 رشته از جمله حفظ موضوعی، ترتیل، تفسیر و مفاهیم برگزار شد که رشته مفاهیم بیشترین شرکت کننده حدود 87 درصد از شرکت کننده ها را به خود اختصاص داد.

استاندار فارس به توانمند سازی کارکنان و کارمندان ادارات استان فارس به قرائت صحیح قرآن کریم تاکید کرد.

محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه با اشاره به اینکه نباید نسبت به قرآن کریم بی توجه باشیم، اظهار کرد: باید در ترویج فرهنگ قرآن، فهم و عمل به قرآن کریم فعال باشیم.وی به لزوم توانمند شدن کارکنان ادارات در استان فارس اشاره و اضافه کرد: امیدواریم همه کارکنان و کارمندان ادارات استان فارس به قرائت صحیح قرآن کریم توانمد شوند، البته بسیاری از آنان توانمند هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *