90 پرونده کثیرالشاکی در یک‌سال گذشته با همت دادگستری استان گیلان تعیین تکلیف شد

11:58 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گیلان، گفت: از تیرماه گذشته تاکنون 90 فقره پرونده کثیرالشاکی با همت قضات و کارکنان دادگستری استان تعیین تکلیف شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمی حمزه خلیلی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری استان گیلان در خصوص تعیین تکلیف پروندهای کثر الشاکی، با اشاره به لزوم اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست قوه قضاییه و توجه به ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، اظهارکرد: بکارگیری تدبیر در خصوص پیشگیری از به وجود آمدن این نوع پرونده‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ایجاد مصالحه در دسنور کار دادگستری استن گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیر الشاکی، به تمامی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان گیلان تأکید شده است، افزود: بر همین اساس از تیرماه سال گذشته تاکنون 90 فقره پرونده کثیرالشاکی با همت و تلاش بی وقفه قضات و کارکنان دادگستری استان تعیین تکلیف شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان، همچنین عنوان کرد: رویکرد دستگاه قضایی ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم است در نتیجه سایر دستگاه‌ها نیز برای افزایش سطح آگاهی عمومی در این خصوص باید تلاش کنند تا شاهد رفع اختلافات و پیشگیری از تبدیل آن‌ها به خصومت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید:

یک هزار و ۸۰۶ هکتار از اراضی ملی استان گیلان در یک سال گذشته آزادسازی شد

انتهای پیام/

.


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *