3 شعبه ویژه رسیدگی به جرایم خشن در دادسرای قزوین تعیین شد

11:15 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۸۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، از تعیین 3 شعبه ویژه رسیدگی به جرایم خشن در دادسرای مرکز استان به منظور برخورد قاطعانه با اینگونه مجرمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین رجبی با اعلام خبر تعیین 3 شعبه ویژه رسیدگی به جرایم خشن در دادسرای مرکز استان قزوین، اظهار کرد: استان قزوین به دارالمومنین شهرت دارد و به همین دلیل و بر اساس آمارها، میزان وقوع جرایم خشن و استفاده از سلاح سرد و پرونده‌های متشکله در این حوزه زیبنده این استان با پیشنه غنی فرهنگی نیست و قطعاً این موضوع باید با چاره اندیشی  مورد بررسی قرار گیرد تا علل و عوامل آن شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه بدون شک وقوع جرایم خشن امنیت و آرامش جامعه را مختل می کند و گاهاً تبعات اجتماعی آن برای فرد بزه‌دیده و جامعه جبران ناپذیر است، افزود:  بر همین اساس و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه دستورالعمل برخورد با جرایم خشن و دارندگان سلاح سرد از سوی دادستانی تهیه و به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه با بیان اینکه تامین امنیت و برخورد قاطع با مجرمان جرایم خشن مطالبه بحق جامعه از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و ایجاد امنیت و برخورد با هنجارشکنان مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است اضافه کرد: به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که در برخورد با اینگونه مجرمان به هیچ عنوان مماشات نشده و سخت‌ترین برخورد‌های قانونی نسبت به آنها اعمال شود.

رجبی همچنین تصریح کرد: در همین راستا و در جهت اثرگذاری بیشتر اقدامات، 2 شعبه بازپرسی و یک شعبه دادیاری دادسرای قزوین به عنوان شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن تعیین شدو از این پس جرایمی مانند «ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، آدم ربایی، قدرت نمایی با سلاح سرد و...» به صورت تخصصی در شعب مذکور مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: با تعیین این شعب ویژه، رسیدگی سریع و قاطعانه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی با صدور قرارهای کیفری متناسب با جدیت در دستور کار قرار می گیرد و اجازه داده نمی شود که مجرمان خشن و به عادت با اقدامات هنجارشکنانه خود موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکید کرد: دستگاه قضایی استان فضای جامعه را برای مجرمان خشن ناامن خواهد کرد و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت عمومی سخت و بدون اغماض است و رصد و پایش مجرمان خشن، اراذل و اوباش و محکومان سابقه دار با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان قرار داد و بانک اطلاعاتی اینگونه مجرمان مستمراً بروزرسانی می شود.

بیشتر بخوانید:

با پیگیری‌ دادستانی قزوین دوربین‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین- کرج خاموش شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *