رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عتباتی: مشکل واحد‌های تولیدی باید هر چه سریعتر رفع شود

22:27 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۲۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: مشکل واحد‌های تولیدی باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و رفع شود، چرا که هر چه قدر این مشکلات زودتر حل و فصل شوند هم به نفع بانک‌ها و طلبکاران و هم به نفع تولید و اشتغال استان است.

خبرگزاری میزان - جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری آذربایجان غربی با موضوع تعیین تکلیف واگذاری شرکت ذوب آهن ارومیه عصر روز شنبه ۲۵ تیر در دادگستری استان تشکیل شد.

ناصر عتباتی در این جلسه با تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت گفت: دستگاه قضایی استان بر اساس احساس تکلیف و لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و اجرای دستور ریاست قوه قضاییه و در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و اقدام عملی به منظور اشتغال زایی و کار آفرینی، با ورود خود سعی در رفع مشکلات این واحدها و بازگرداندن آنها به چرخه تولید دارد.

عتباتی ادامه داد: مشکل واحد‌های تولیدی باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و رفع شود، چرا که هر چه قدر این مشکلات زودتر حل و فصل شوند هم به نفع بانک‌ها و طلبکاران و هم به نفع تولید و اشتغال استان است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: امیدواریم که این جلسه با همفکری و هم افزایی و کمک مجموعه‌ها، نقطه پایانی برای مشکل مجموعه ذوب آهن ارومیه باشد و بدین ترتیب فرصت اشتغال برای جوانان متعددی فراهم شود و با بازگشت به چرخه تولید از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی که ریشه در مسائل معیشتی دارد جلوگیری شود.

عتباتی در پایان اظهارکرد: کمک به چرخه تولید و اشتغال آفرین جهاد و عبادت است و دستگاه قضایی از اقداماتی که در جهت کمک به اشتغال‌زایی و تولید است حمایت می کند.

حسین مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه بیان کرد: با بازدید میدانی که توسط ریاست دادگستری استان آذربایجان غربی و مدیران بانکها و مسئولان اجرایی انجام پذیرفت و با تشکیل جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان با حضور افراد مذکور در محل این واحد تولیدی، مقرر گردیده بود که در مرحله اول با یک کار کارشناسی و بر مبنای بخشنامه های قانونی میزان بدهی های شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز ارزش این واحد تولیدی مشخص شود که این امر انجام پذیرفته است.

مجیدی ادامه داد: از دیگر مصوبات جلسه بررسی و تایید اهلیت فنی و سرمایه‌گذاری افراد متقاضی خرید این واحد تولیدی بود که این امر نیز صورت گرفته و امیدواریم در این جلسه با هم افزایی و کمک همه با رفع مشکل، این واحد تولیدی به چرخه تولید باز گردد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضاء به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و در پایان مصوباتی به تصویب اعضاء رسید که از جمله آن مقرر شد ظرف ۱۰ روز کارشناسان نظرات بررسی مجدد خود را ارائه و در جلسه ای که با حضور خریداران و وراث مرحوم تاجفر مالک سابق ذوب آهن ارومیه تشکیل می شود در خصوص انتقال مالکیت و پرداخت بدهی های اشخاص حقیقی و حقوقی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *