اصلانیان: از تیم ملی قطع امید کرده‌ام/ فدراسیون فوتبال مسئول این نابه‌سامانی است

1:01 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۹۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس یک مربی تمرین دهنده خوب دارای دانش روز دنیا نیاز دارد.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره اینکه پرسپولیس باید چند خرید دیگر برای فصل پیش‌رو انجام بدهد، اظهار داشت: فصل قبل پرسپولیس در دروازه‌، خط دفاعی و نوک حمله خیلی با مشکل مواجه شد و 12-13 امتیاز را از دست داد، ولی امسال توانست نقاط ضعف خودش را برطرف کند. باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات هنوز در پست‌های هافبک دفاعی و فوروارد بازیکنان مدنظر کادر فنی را جذب نکرده است. در پست هافبک دفاعی بازیکنی قدبلند زیر 30 سال باید جذب شود.

وی افزود: متاسفانه در داخل ایران هم در این چند سال با این مشخصات بازیکنی نساختیم و در تیم ملی هم با این کمبود مواجه هستیم. پرسپولیس در پست فوروارد هم به 2 مهاجم شش‌دانگ سرزن و سرعتی احتیاج دارد تا در نوک حمله حتی از تک موقعیت‌های به دست آمده در یک بازی حساس را به گل تبدیل کنند.

*پرسپولیس یک مربی تمرین دهنده خوب دارای دانش روز نیاز دارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حضور مربی تمرین دهنده خارجی، تاکید کرد: پرسپولیس یک مربی تمرین دهنده خوب دارای دانش روز دنیا نیاز دارد. به طور حتم در کادر جدید یک مربی خارجی باید اضافه شود که مربیان ایرانی هم بتوانند از برنامه‌ریزی و تجربیات این مربی خارجی استفاده کنند. در فصل پیش دیدیم که گابریل پین در قهرمانی استقلال چقدر موثر بود.

کارشناس فوتبال در خصوص تأثیرگذاری حضور مربیان خارجی در ایران گفت: در سال‌هایی که کی‌روش، برانکو و استراماچونی در فوتبال ایران حضور داشتند بار فنی فوتبال ایران خیلی بالا بود و شاهد ظهور ستاره و پدیده‌های ظهور بودیم. اما در سال‌های اخیر حتی با این گردش مالی سرسام‌آور، هیچ بازدهی وجود ندارد و ترانسفر بازیکنان به فوتبال اروپا به صفر رسیده است.

*اسکوچیچ را بی‌حیثیت کردند

اصلانیان با اشاره به اینکه باید هنوز کادرفنی پرسپولیس در جذب بازیکنان جدید نگران باشند، تصریح کرد: پرسپولیس در ابتدای فصل نقل و انتقالات خیلی خوب پیش رفت و خریدهای خوبی داشت. در ادامه تیم‌های سپاهان، استقلال و فولاد با توجه به خریدها و مربیانی که به خدمت گرفتند، به نظر می‌رسد از پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات جلو زدند. اما اگر پرسپولیس بتواند دو بازیکن در پست‌های هافبک دفاعی و مهاجم به خدمت بگیرد می‌تواند در کورس قهرمانی باشد و در نهایت انتهای فصل قهرمانی را به دست آورد.

وی درباره برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: من با اسکوچیچ از نزدیک برخورد داشتم، او آدم با شخصیتی است و با این برکناری او را بی‌حیثیت کردند. باز با این حال اسکوچیچ 10 سال در ایران بود و تازه به یک مربی خوب ایرانی تبدیل شده، اما دانش به روز فوتبال دنیا را نداشت. حضور لژیونرها هم مزید بر علت شد؛ آنها انتظار دارند کسی مانند گواردیولا سرمربی تیم ملی شود. اما بهتر بود بعد از صعود به جام جهانی، سرمربی تیم ملی را تغییر می‌دادند. در آن زمان مربی داخلی یا خارجی فرصت داشت تا تفکرات خودش را در تیم پیاده کند.

*قطعاً در جام جهانی نتیجه نمی‌گیریم

کارشناس فوتبال ادامه داد: با این حال قطعاً در جام جهانی نتیجه نخواهیم گرفت، من که یک فوتبالی هستم و از تیم ملی قطع امید کرده‌ام. هر فردی جایگزین اسکوچیچ شود به طور حتم، همه شکست‌ها را به گردن آن مربی بعدی خواهند انداخت.

پیشکسوت فوتبال در خصوص دودستگی بازیکنان تیم ملی گفت: دودستگی بازیکنان همه را به یاد جام جهانی 2006 می‌اندازد که برخی‌ها به یکدیگر پاس نمی‌دادند. در فدراسیون فوتبال هم مسئولین می‌ترسند که صندلی‌های خود را از دست بدهند و هیچ ثباتی در فوتبال ایران وجود ندارد، آنها مسئول این نابه‌سامانی هستند. هیچ یک از فدراسیون‌نشین‌ها تلاش نمی‌کنند تا این اوضاع نابسامان را درست کنند.

اصلانیان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باید نهادهای نظارتی به پرونده ویلموتس ورود کنند که چه تفکراتی در بسته شدن قرارداد با این مربی وجود داشته است. در این انتخابات افرادی ثبت نام کردند که قبلاً هم در پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال حاضر بودند و جالب اینکه هیچ فرد جدیدی در بین کاندیداها نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *