توفیق: بسکتبال ایران در منطقه رنگی بهتر از ژاپنی‌هاست/ در دفاع و حمله از قزاق‌ها بهتر بودیم

7:45 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۷۸۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال ایران گفت: هرچند ژاپن در منطقه پیرامونی از ایران قوی‌تر است، اما در مقابل نقطه قوت ایران در منطقه رنگی و زیر سبد است.

علی توفیق در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در کاپ آسیا و جبران 2 شکست اخیر مقابل قزاقستان، اظهار داشت: در ابتدا باید به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بسکتبال به خاطر نمایش قابل قبول در 2 بازی نخست کاپ آسیا و کسب پیروزی مقابل سوریه و قزاقستان خسته نباشید بگوییم. با توجه به 2 شکست بد مقابل قزاق‌ها در پنجره‌های انتخابی جام جهانی، انگیزه بازیکنان برای گرفتن انتقام از این تیم بسیار بالا بود. از سوی دیگر تیم بسکتبال ایران در طول هفته‌های اخیر تمرینات منظمی پشت سر گذاشته و بازی‌های تدارکاتی خوبی هم برگزار کرد و با آمادگی و هماهنگی بیشتری نسبت به 2 بازی قبلی مقابل قزاقستان صف آرایی کرد. ارمغانی هم به خوبی نقاط ضعف تیمش را شناسایی کرده بود و با پوشش این نقاط ضعف جلوی گلزنی قزاق‌ها گرفته شد.

وی با اشاره به عملکرد درخشان بازیکنان در بازی با قزاقستان، تصریح کرد: به نظرم در بازی مقابل قزاقستان، ایران با آمادگی ذهنی و تاکتیکی بسیار بالایی ظاهر شد و هم در دفاع و هم در حمله تیم برتر میدان بودیم. جمشیدی، حدادی و یخچالی واقعاً عالی بودند و آمار دو رقمی ثبت کردند. همین عملکرد خوب بازیکنان به نقطه قوت ایران بدل شد و باعث شد فشار زیادی به خط دفاعی قزاقستان وارد شود.

کارشناس بسکتبال ایران با تاکید برتری بازیکنان ایران در محوطه رنگی با وجود حضور حدادی، گفت: در امر دفاعی هم از نظر تیمی و هم از لحاظ دفاع انفرادی شاهد عملکرد بسیار یکپارچه و هماهنگی بودیم. با عملکرد عالی بازیکنانی نظیر حدادی و کاظمی در محوطه رنگی عملاً بازیکن خوبی مانند رستم میرزاگالیف که در پنجره‌های دوم و سوم با شوت‌های خود تیم ایران را اذیت کرده بود، از جریان بازی خارج شد. به نظرم هم در دفاع و هم در حمله و چه در منطقه رنگی یا پیرامونی بهتر از قزاقستان بازی کردیم و مزد این بازی خوب را گرفتیم.

پیشکسوت بسکتبال ایران در خصوص بازی سخت با ژاپن برای صدرنشینی در گروه، گفت: ژاپنی‌ها با توجه به پشت سر گذاشتن المپیک توکیو و از آنجایی که میزبان جام جهانی هستند، برنامه ویژه‌‌ای دارند و به همین دلیل در 2 سال اخیر عملکرد بسیار خوبی در مسابقات مختلف داشته‌اند. ژاپنی‌ها ماه‌هاست که پروسه آماده‌سازی خود برای حضوری درخشان در جام جهانی را آغاز کرده‌اند و با اضافه شدن بازیکنانی مثل هاچیمورا و دیگر بازیکنان عضو NBA برنامه ویژه‌ای برای جام جهانی دارند تا از میزبانی خود بیشترین استفاده را ببرند و پاسخگوی انتظارات هواداران خود باشند.

توفیق در پایان خاطرنشان کرد: هرچند ژاپنی‌ها بازیکنان با مهارتی در پرتاب شوت‌های پیرامونی دارند، اما نباید از مهارت فنی بازیکنانی مانند یخچالی، جمشیدی؛ رضایی‌فر و یا حتی آقاچان‌پور غافل شد، چرا که این بازیکنان در بازی‌های اخیر نشان داده‌اند توانایی خوبی در شوت‌زنی دارند. همچنین در منطقه رنگی بازیکنان بهتری از ژاپن داریم و حدادی و کاظمی قدرت زیادی در امر دفاعی در این منطقه دارند. هرچند ژاپن در منطقه پیرامونی از ایران قوی‌تر است، اما در مقابل نقطه قوت ایران در منطقه رنگی و زیر سبد است. در کل با توجه به بازی‌های اخیر من شانس پیروزی ایران مقابل ژاپن را 70 به 30 به سود ایران پیش‌بینی می‌کنم و امیدوارم با شکست ژاپن به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *