استاندار تهران: در همه شاخص‌ها رشد نسبی مبتلایان به کرونا را شاهد هستیم

12:33 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۴۶۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار تهران گفت: میزان فراگیری و گسترش این ویروس زیاد است و هر فرد ممکن است بین ۱۶ تا ۱۸ نفر را مبتلا کند.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، زالی رئیس مقابله با کرونا کلانشهر تهران و دیگر اعضا برگزار شد. 

منصوری در این جلسه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم اظهار داشت: یکی از موفقیت های دولت سیزدهم مقابله با بیماری کرونا بوده که به برکت بسیج امکانات و مدیریت جهادی مجموعه دولت و عزم مردم مسئله کنترل شد. 

وی ادامه داد: پایین آمدن ابتلا به کرونا دستاوردهای مهم دیگری از جمله در زمینه مسائل اقتصادی داشت؛ چرا که اقتصاد کشور دو سال متاثر از کرونا بود و از این رو حاضر نیستیم به خاطر کوتاهی یا غفلت دوباره گرفتار شویم. 

استاندار تهران تأکید کرد: با توجه به افزایش نسبی میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر و نگرانی نسبت به این موضوع، این جلسه برگزار شد، هرچند وضعیت بحرانی نیست اما نگرانی وجود دارد. 

منصوری سپس گفت: میزان گسترش و انتقال سویه جدید بیماری شدت بیشتری دارد و هر فرد مبتلا می تواند ۱۶ تا ۱۸ نفر را درگیر کند، از این رو باید مسئله را جدی گرفته و فرمانداران نیز ورود پیدا کنند. 

وی بیان کرد: توصیه عمومی پزشکان و متخصصان این است که اگر کسی علائمی دارد قرنطینه و خود مراقبتی داشته باشد. 

استاندار تهران تاکید کرد: دستگاه ها موظف شدند برای تزریق دز یادآور و بوستر بسیج شود چرا که به خاطر ساده انگاری میزان تزریق واکسن کاهش یافته و اکنون باید واکسیناسیون جدی گرفته شود. 

منصوری همچنین افزود: با توجه به در پیش بودن سفر اربعین باید با مدیریت صحیح، ضمن رعایت پروتکل ها و نکات مهم این سفر معنوی برگزار شود؛ همچنین از هم اکنون باید موضوع مدارس پیگیری شود، لذا تشدید نظارت و کنترل بیماری در اولویت است. 

وی با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته های اخیر بر استفاده از ماسک و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی تاکید کرد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار سیاسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *