بیش از 300 کشته در پی موج گرما در اسپانیا و پرتغال

10:49 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۹۲۱۴
گرمای بیش از حد ناشی از موج گرمایی در اسپانیا و پرتغال دستکم 322 نفر را به کام مرگ کشانده است.

خبرگزاری میزان - گرمای بیش از حد ناشی از موج گرمایی که همچنان در اسپانیا و پرتغال ادامه دارد، جان دست‎کم 322 نفر را گرفته است.

به گزارش «دیلی صباح»، بر اساس آمار موسسه بهداشت «کارلوس»، دمای بالا در سه روز اول موج گرما در اسپانیا، که به طور رسمی از روز یکشنبه گذشته آغاز شد، 84 نفر را به کام مرگ کشاند.

وزارت بهداشت پرتغال نیز از 238 مرگ ناشی از گرما در این کشور بین 7 تا 13 جولای (16-22 تیر) خبر داد.

در این دو کشور این نگرانی وجود دارد که تعداد نهایی مرگ و میرها به میزان قابل توجهی بیشتر شود.

روز پنجشنبه گذشته نیز دمای هوا در شهر «پینهائو» در پرتغال به 47 درجه سانتیگراد (116.6 درجه فارنهایت) رسید، که گرمترین دمای ثبت شده در این کشور در ماه جولای است.

دمای سوزان همچنان ادامه دارد و آژانس عمومی هواشناسی اسپانیا انتظار ندارد موج گرما تا روز دوشنبه از بین برود.

در ماه ژوئن، زمانی که یکی از اولین موج‌های گرمای بی‌سابقه اسپانیا را فرا گرفت، موسسه بهداشت تخمین زد که 830 نفر به دلیل دمای بالا جان خود را از دست داده‌اند.

گرما همچنین خسارت‌های خود را به جنگل‌های اسپانیا وارد کرده است و تا روز جمعه، 32 آتش‌سوزی فعال در اراضی جنگلی شعله‌ور شدند که 15 مورد آن هنوز مهار نشده‌اند.

«اکسترمادورا»، منطقه‌ای هم مرز با پرتغال، تاکنون بیشترین آسیب را دیده و دو آتش‌سوزی بزرگ دستکم 10 هزار هکتار را سوزانده است.

آتش‌نشانان پرتغالی نیز در حال مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی هستند؛ در این هفته، نزدیک به 190 نفر بر اثر آتش‌سوزی مجروح شده‌ و 865 نفر از خانه‌های خود تخلیه شده‌اند.

گروه‎های امدادی همچنین چند روز قبل جسد سوخته یک زن را در شهر «مورتوسا»، در شمال غرب پرتغال کشف کردند.

در خبری دیگر، مقام‎های انگلیس به دلیل موج گرمای شدیدی که انتظار می‌رود دوشنبه و سه‌شنبه آینده این کشور را درگیر کند، وضعیت اضطراری ملی اعلام کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسپانیا پرتغال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *