رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پارلمان سریلانکا استعفای رئیس جمهور این کشور را پذیرفت

9:15 - 24 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۸۱۸۹
پارلمان سریلانکا ضمن پذیرفتن استعفای رئیس جمهور فراری این کشور اعلام کرد که رئیس جمهور جدید در روزهای آینده تعیین خواهد شد.

خبرگزاری میزان – پارلمان سریلانکا اعلام کرد که استعفای رئیس جمهور این کشور را پذیرفته است.

به گزارش رویترز، استعفای «گوتابایا راجاپاکسا»، رئیس جمهور فراری سریلانکا، یک هفته پس از فرار او به خارج از این کشور در پی حمله تظاهرات کنندگان به اقامتگاهش پذیرفته شد.

«ماهیندا یاپا آبیواردانا»، سخنگوی پارلمان سریلانکا به خبرنگاران گفت «گوتابایا به طور قانونی استعفا داده است؛ رئیس جمهور سریلانکا روز پنجشنبه از طریق ایمیل استعفای خود را از سنگاپور ارسال کرد.»

استعفای «راجاپاکسا» از سمت خود در حالی صورت گرفت که تظاهرات کنندگان از ساختمان‌های عمومی که چند روز پیش به آن یورش برده بودند عقب‌نشینی کرده و متعهد شدند به اعمال فشار بر مقامات ادامه دهند.

سخنگوی پارلمان سریلانکا اعلام کرد که رئیس جمهور جدید طی یک هفته آینده تعیین خواهد شد.

پیش از این خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام دولتی «مالدیو» گزارش داد که «راجاپاکسا» با هواپیمای خطوط هوایی سعودی که به سنگاپور و سپس به مقصد جده، پرواز می‌کند، مالدیو را ترک خواهد کرد.

نیروی هوایی سریلانکا در بیانیه‌ای تایید کرد که «گوتابایا راجاپاکسا»، رئیس جمهور این کشور به همراه همسر و محافظانش با یک هواپیمای نظامی، سریلانکا را به مقصد «ماله»، پایتخت مالدیو، ترک کرده است.

همچنین دفتر نخست‌وزیری سریلانکا نیز فرار رئیس‌جمهور این کشور را تایید کرد.

«راجاپاکسا» ۷۳ ساله، ساعاتی قبل از اینکه انتظار می‌رفت در بحبوحه اعتراضات گسترده به مدیریت بحران اقتصادی، استعفا کند، عازم مالدیو شد.

سریلانکا با کمبود شدید سوخت و سایر منابع ضروری مواجه و به دنبال کمک مالی از صندوق بین المللی پول است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *