تعداد پرونده های مختومه شورای حل اختلاف استان اصفهان افزایش یافت

10:39 - 24 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۷۴۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف اصفهان، گفت: تعداد ۲۳ هزار و ۱۵۳ پرونده در خردادماه با همت و تلاش کارکنان شورای حل اختلاف استان اصفهان مختومه شده است.

خبرگزاری میزان - سید محمد موسویان در تشریح پرونده های شورای حل اختلاف اصفهان، عنوان کرد: داد ۲۳ هزار و ۱۵۳ پرونده در خردادماه با همت و تلاش کارکنان شورای حل اختلاف استان اصفهان مختومه شده است.

وی با اعلام این خبر بیان کرد: فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده های وارده به دستگاه قضایی است و دعاوی، خواسته‌ها و شکواییه‌هایی که پیچیدگی کمتری دارند و قابل گذشت هستند به شورا‌های حل اختلاف ارجاع می‌شوند.

در همین راستا با تلاش و پشتکار و همت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در خردادماه سال جاری و در راستای مختومه کردن پرونده ها و جلوگیری از انباشت آنها، تعداد زیادی از پرونده های وارده به شعب در این ماه نیز مختومه شد که همین امر موجبات رضایتمندی ارباب رجوعان و تکریم مراجعه کنندگان را فراهم کرده است و ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی ها موجبات تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها شده است.

موسویان اظهار داشت: از ۲۳ هزار و ۶۳ پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف استان در خردادماه تعداد ۲۳ هزار و ۱۵۳ فقره نیز مختومه شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در ادامه از ۵ هزار ۹۷۸ صلح و سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در خردادماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: با همت و تلاش اعضا و کارکنان پرتلاش شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در خردادماه سال جاری 42% از پرونده های شعب با صلح و سازش مختومه شده است.

موسویان اظهار امیدواری کرد پرسنل خدوم و زحمتکش شوراهای حل اختلاف در راستای ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در جامعه، در آینده درصد بیشتر از پرونده های وارده را با صلح و سازش مختومه کنند.

سید محمد موسویان گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که از اول سال صورت گرفته و اقدامات انجام شده از جمله بازرسی از شعبات، برگزاری دوره‌های آموزشی، استفاده از افراد توانمند در امر مصالحه  و ... در صد مصالحه شوراهای حل اختلاف استان اصفهان از 41% مصالحه در فروردین ماه به 42% در خردادماه سال جاری ارتقا یافته است.

موسویان همچنین بیان کرد: نرخ رسیدگی در شعب شوراهای حل اختلاف استان اصفهان در خرداد ماه را ۴٪ اعلام کرد که نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ۵ هزار ۹۷۸ فقره پرونده در این ماه با مصالحه مختومه شده است.

وی در ادامه افزود: حوزه های قضایی اصفهان، بوئین میاندشت، تیران، خوانسار، خمینی شهر، خوروبیابانک، دهاقان، داران و فریدن، برخوار، شاهین شهر، شهرضا، فلاورجان،کاشان، مبارکه، مهردشت، نجف آباد، نطنز، میمه، جلگه، زواره و فولادشهر موفق به کسر آمار موجودی پرونده های شعب خود در این ماه نسبت به ماه گذشته شده اند همچنین 27 حوزه قضایی بالای 35درصد از پرونده های خود را در این ماه با مصالحه مختومه کرده اند ( درصد مصالحه حوزه های قضایی بالای 35درصد در این ماه: اصفهان40%، آران و بیدگل48%، باغ بهادران62%، بادرود62%، تیران39%، کرون60%، خوانسار39%، خمینی شهر42%، خوروبیابانک48%، دهاقان45%، سمیرم 55%، داران و فریدن40%، برخوار42%، شاهین شهر53%، شهرضا48%، فریدونشهر35%، کاشان39%، گلپایگان61%، زرین شهر(لنجان)52%، مبارکه52%، مهردشت59%، نجف آباد43%، نایین39%، جلگه62%، بن رود55%،جرقویه59% و فولادشهر48%) که این نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پرونده

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *