دیدار مردمی مسئولان دادگستری استان قزوین در مسجد جامع شهر محمودآباد نمونه برگزار شد

11:46 - 23 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۷۴۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بدون شک اگر حضور مسئولان قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلات و پیگیری مسائل مطروحه از سوی آنها تبدیل به رویه واحد شود، قطعاً می توان بسیاری از موارد به صورت ویژه پیگیری کرده و گره گشای مشکلات مردم بود.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در دیدار با مردم شریف شهر محمودآباد نمونه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب گفت: اگر عفاف و حجاب در جامعه رعایت نشود شاهد شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی، آسیب های اجتماعی و فروپاشی نهاد خانواده خواهیم بود و مردم باید کانون خانواده را خودشان حفظ کنند، فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانه شروع شود و اگر خانه‌های ما عفیف شود جامعه نیز عفیف خواهد شد.

وی افزود: ارتباط نزدیک و چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم از اولویت های 15 گانه ریاست قوه قضاییه در سال جاری است و این موضوع با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و تا پایان سال 180 برنامه دیدار مردمی در مساجد استان پیش‌بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: بدون شک اگر حضور مسئولان قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلات و پیگیری مسائل مطروحه از سوی آنها تبدیل به رویه واحد شود، قطعاً می توان بسیاری از موارد به صورت ویژه پیگیری کرده و گره گشای مشکلات مردم بود.

وی در ادامه بیان کرد: یقیناً یکی از آسیب های جامعه امروز عدم آگاهی و دانش نسبت به مسائل حقوقی و قضایی است و این موضوع در پرونده های قضایی کاملاً مشهود است و همین موضوع موجب می شود مردم در برخی مراودات اجتماعی و معاملات خود دچار مشکل شده و ناچارند برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه کنند.

شعبانی همچنین تصریح کرد: مردم باید واقف باشند که کار قضایی از حساسیت و پیچیدگی های خاصی برخوردار است و قاضی در مسیر دادرسی بر اساس قانون عمل می کند و خارج از مسیر قوانین و مقررات نمی تواند رسیدگی کند و به شخصه اثبات ادعا کند، زیرا قاضی بر اساس ادله، اسناد و مدارکی که از سوی اصحاب دعوا ارائه می شود، مبادرت به صدور حکم قضایی می کند.

وی همچنین تاکید کرد: این موضوع باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، همانطور که مردم در مواجهه با بیماری های گوناگون و مسائل درمانی به پزشک مراجعه می کنند، در مراودات اجتماعی و انعقاد قراردادهای مختلف باید به افراد آگاه به مسائل حقوقی و قضایی مراجعه و مشورت کنند تا در آینده به دلیل عدم آگاهی به قوانین درگیر دعاوی حقوقی و کیفری نشوند.

وی گفت: با توجه به افزایش پرونده های قضایی، ایجاد صلح و سازش در جامعه امروز یک ضرورت است و باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار این است ریش‌سفیدان و معتمدین محلی نگذارند اختلافات میان افراد منجر به تشکیل پرونده شود و با میانجی‌گری مسائل و مشکلات را قبل از طرح دعوا حل و فصل کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات باید در جامعه نصب‌العین قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هر فردی در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی که قرار دارد، باید خود را مقید به قانون بداند و اگر به قوانین به درستی عمل شود، بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و جامعه به حداقل می رسد.

گفتنی است در این دیدار مردم مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را با مسئولان قضایی استان مطرح و در خصوص برخی دستورات قضایی لازم صادر شد و مقرر شد؛ مکاتبات مردم در کارگروهی ویژه در استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دیدار مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *