ساختمان شورای حل اختلاف یزدان آباد زرند کرمان افتتاح شد

17:35 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۶۶۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ساختمان شورای حل اختلاف یزدان ­آباد شهرستان زرند، با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونین دادگستری افتتاح شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به این مطلب که شورای حل اختلاف شهرستان زرند در سال گذشته مجموعا 2هزار و 367 فقره پرونده از 10 هزار و 142 فقره پرونده وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده است، اظهارداشت: مختومه شدن پرونده­ها از طریق شوراهای حل اختلاف موجب رفع خصومت و اختلاف در بین طرفین دعوا خواهد شد .

 وی با بیان اینکه 7 شعبه رایی، 6 شعبه صلحی و 11 شعبه روستایی در شهرستان زرند فعال هستند، عنوان کرد: 101 نفر در شوراهای حل اختلاف شهرستان زرند مشغول خدمت به مردم در راستای رسیدن به صلح و سازش و ریشه کن کردن منازعات و اختلافات هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: ورودی پرونده‌­ها به شعب شورای حل اختلاف شهرستان زرند درسه ماه گذشته سال جاری 2 هزار و 642 فقره پرونده بوده که در مجموع 2 هزار و 501 پرونده مختومه شده است که از این تعداد 397 فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی در آیین افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف یزدان‌­آباد گفت: این ساختمان با 400 متر مساحت و 150متر مربع زیربنا با صرف حدود یک میلیارد تومان اعتبار احداث شد.

همچین حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند و معارفه دادستان جدید این شهرستان حضور یافت و ضمن گرامیداشت عید غدیر، اظهار کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نور ولایت در کشور تابیده شده و آثار و برکات آن در عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.

وی بیان کرد: امروز در راس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجتهدی فقیه، عادل و جامع الشرایط داریم که به عنوان ولی فقیه در کشور حضور دارد و این کشور به برکت وجود ایشان به این میزان اقتدار و اتحاد دست یافته است و این میوه شیرین، ثمره غدیرخم و درخت ولایت است.

رئیس دادگستری استان کرمان افزود: رسالت و نبوت زمانی کامل می‌­شود که به ولایت و امامت گره بخورد و امروز ما آثار این گره پربرکت را در جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دیده می‌­شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که امروز در شرایط فعلی کشور، زمینه خدمت‌­رسانی به مردم بیش از هر زمان دیگری فراهم است، تاکید کرد: در سال­های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمت گزارانی آمده و رفته‌­اند و به این کشور و مردم خدمت کرده‌­اند اما هماهنگی و همدلی که امروز در بین ارکان نظام وجود دارد، بی بدیل است.

وی با اشاره به اینکه امروز تفکر انقلابی بر جامعه و کشور حاکم است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری انقلابی در راس دستگاه اجرایی نظام است، رئیس قوه قضاییه فردی بسیار انقلابی، مومن و با شناخت کامل از دستگاه قضایی و نیازمندی­های مردم در عرصه‌­های عمومی و قضایی است و همچنین مجلسی مردمی و انقلابی در کشور وجود دارد که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در گذشته مردم ناهماهنگی‌­هایی را مشاهده می‌­کردند و متاثر و متاسف می­‌شدند، اظهارکرد: امروز وضعیت مطلوبی وجود دارد و هیچ بهانه‌­ای برای خدمت نکردن به مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید از ظرفیت-های موجود برای حل مشکلات مردم در حوزه­های مختلف اقتصادی، معیشتی و حقوقی و قضایی استفاده شود، تصریح کرد: مردم دِین خود را در سال­های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی ادا کرده­اند و با وجود تمامی توطئه­‌های دشمنان، همواره در تمامی صحنه­‌های مورد نیاز حضور یافته­اند و این مردم شایسته بهترین خدمات هستند و انتظار دارند مسئولان تمام تلاش و توان خود را برای خدمت به این مردم به کار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: در دستگاه قضایی تمام تلاش­‌ها به کار رفته تا خدمات قضایی مناسبی به مردم ارائه شود و در حال حاضر جو خدمت گزاری بی­منت به مردم در دستگاه قضایی وجود دارد و امروز قضات پای کار هستند که علاوه بر خدماتی که جز وظایف ذاتی قوه قضاییه است در حوزه‌­های معیشتی و رفاهی به مردم کمک کنند تا فشارهای اقتصادی کمتر آنها را در تنگنا قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از تلاش‌­های جهادگونه حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده در شهرستان زرند و در سایر نقاط استان کرمان تقدیر کرد و گفت: آقای رضا یعقوبی نیز از دانش قضایی بسیار خوبی بهره­مند هستند و از امروز به عنوان سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند فعالیت خواهند داشت و امیدواریم منشا خدمات ارزشمندی در این شهرستان باشند.

امام جمعه شهرستان زرند نیز در این آیین گفت: یکی از شعارهای اصلی انقلاب که از عوامل دوام این انقلاب بوده، موضوع تحقق عدالت بوده است و خوشبختانه دستگاه قضایی ماموریت خود در این بخش را به خوبی انجام داده است.

حجت‌الاسلام مهدی شجاعی افزود: حفظ اقتدار و برخورد قاطعانه از مسائل مهمی است که از دستگاه قضایی انتظار می رود.

وی تاکید کرد: برای امیدآفرینی در بین اقشار مختلف مردم باید از رهگذر اجرای عدالت و برخورد مقتدر با ظلم و ظالم استفاده کرد.

سید رضا حسینی، فرماندار شهرستان زرند نیز در سخنانی از زحمات و تلاش­های دادستان سابق این شهرستان تقدیر کرد و گفت: شهرستان زرند به واسطه مسائل کارگری وضعیت متفاوتی دارد و تجربه مقامات قضایی این شهرستان بسیار راهگشا است.

رئیس دادگستری شهرستان زرند نیز از خدمات دادستان سابق شهرستان زرند به عنوان خدماتی ارزشمند یاد کرد و گفت: در مدت حضور دکتر بلوچ زاده در زرند، صیانت و احیای حقوق عامه، حفظ حقوق بیت ­المال از طریق مبارزه با زمین خواری، نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت بر حفظ حقوق بیت­المال در ادارات شهرستان اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل فرح­بخش به موفقیت­های حاصل شده در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته، طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر، اورژانس قضایی، حمایت از تولید و نظارت بر بازار اشاره و بیان کرد: با عملکرد دقیق و مدبرانه حجت الاسلام والمسلمین بلوچ زاده، این دادستانی موفق به کسب رتبه برتر کشور در حوزه امور انفورماتیک و مسائل مربوط به سرعت در رسیدگی و احقاق حق مردم در دادسرای زرند شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *