رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۱ مددجو از زندان زرند استان کرمان با گذشت شکات آزاد شدند

15:48 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۶۶۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال تا کنون با برگزاری 24جلسه کمیته صلح وسازش، بالغ بر 3میلیارد و 200میلیون تومان از شکات پرونده تخفیف گرفته‌­اند که منجر به آزادی 21مددجو از زندان شهرستان زرند شده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی به همراه جمعی از معاونان دادگستری در جریان سفر دو روزه به شهرستان زرند، ضمن برگزاری نشست با کارکنان و مسئولان قضایی زرند، از زندان این شهرستان بازدید  و با تعدادی از مددجویان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بازدید از زندان­ها را در راستای حفظ حقوق شهروندی مددجویان زندان­ها دانست و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه بر لزوم توجه جدی به مسأله زندان‌ها، بازدید مستمر از زندان­ها، پرهیز از صدور غیرضروری قرار بازداشت موقت و تعیین مجازات‌های جایگزین و حبس زدایی، از ابتدای سال تاکنون بازدید مقامات قضایی از زندان شهرستان زرند و دیدار چهره به چره با مددجویان 13و نیم درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزایش سه درصدی دادرسی­‌های الکترونیک در زندان زرند نسبت به مدت مشابه سال قبل را مورد توجه قرار داد و اظهارداشت: براساس آمار موجود، میزان استفاده از تعلیق مجازات نسبت به  مدت مشابه سال قبل نیز 33درصد افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر لزوم توسعه صلح و سازش در جامعه، گفت: با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان و با رضایت شکات میزان آزادی­های مددجویان 21درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان اینکه تمامی مددجویان زندان زرند بومی این شهرستان هستند، گفت: در راستای اصلاح و بازپروری مجرمین اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر 30 حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم در زندان زرند حضور دارند.

وی گفت: مسئولان قضایی و دست اندرکار امر زندانبانی در شهرستان زرند از ابتدای سال تا کنون با برگزاری 24جلسه کمیته صلح وسازش، بالغ بر 3میلیارد و 200میلیون تومان از شکات پرونده تخفیف گرفته‌­اند که منجر به آزادی 21مددجو از زندان این شهرستان شده است.

همچنین در جریان این سفر حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان زرند اظهار کرد: امروز وظیفه همگان است که تمام همت خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند و این امر در دستگاه قضایی از اهمیت ویژه­ای برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که دستگاه قضایی مرجع پیاده سازی عدالت در جامعه و استیفای حقوق مردم است، اظهارداشت: براساس آیات قرآن کریم، جایگاه قضاوت جایگاه جانشینی خداوند در روی زمین است، و به نمایندگی خداوند در بین مردم قضاوت به حق انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که شخص پیامبر همانگونه که مامور به نبوت و تبلیغ به توحید بوده اند، مامور به قضاوت بوده­ا­ند، عنوان کرد: قضاوت کار بسیار مهمی است و اجر بسیار بالایی دارد.

وی افزود: کارکنان دستگاه قضایی باید جایگاه این دستگاه را به رسمیت بشناسند و باید با رفتار و گفتار خود اعتماد مردم را به دستگاه قضایی جلب کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به کارکنان قضایی و اداری تاکید کرد: این مسئولیت و وظیفه آنچنان با اهمیت است که نباید با مشکلات معیشتی گره بخورد.

حمیدی یادآور شد: مشکلات معیشتی و کمبود کادر اداری از مشکلات دستگاه قضایی است که تلاش می­‌شود این مشکلات کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه از عملکرد خوب دستگاه قضایی در شهرستان زرند تقدیر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *