رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت روحانیون به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد

21:56 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۵۴۱۲
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون و علما به منظور توسعه صلح و سازش در جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با امام جمعه زرند و علما و روحانیت این شهرستان اظهار کرد: علما و روحانیون ظرفیت های معنوی بسیار قابل توجهی برای تامین عدالت در جامعه و حفظ دستاوردهای انقلاب، نظام و ارزش های دینی هستند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید تلاش کند که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی محفوظ بماند و عدالت اجرا شده و حق و حقوق مردم استیفا گردد و این رسالت بزرگ جر با همکاری مردم، مسوولان و ائمه جمعه و‌جماعات امکان پذیر نیست.

رئیس دادگستری استان کرمان یادآور شد: روحانیت در تاریخ اسلام همیشه مورد اعتماد مردم بوده اند و مردم برای حل و‌فصل مشکلات خود، رسیدگی به امورات و‌ پیگیری کارها و مسائل شرعیه خود به علما و روحانیون مراجعه می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: پس از تشکیل انقلاب، وظیفه و رسالت روحانیون دو‌چندان شد زیرا نظامی در کشور محقق شده که بر مبنای مبانی اسلامی بود و از این رو وظیفه روحانیت برای حراست از مرزهای فرهنگی، آرمانهای نظام و پاسخگویی به مراجعات مردمی دو‌چندان شد.

وی استفاده از ظرفیت روحانیون را فرصتی برای تمامی خدمتگزاران نظام دانست و اظهارداشت: انتظار است روحانیون و علما همواره برای حل و‌فصل خصومت ها و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه به دستگاه قضایی کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که توسعه صلح و سازش از اولویت های دستگاه قضایی و از نیازهای جامعه و مردم است، تاکید کرد: روحانیت و علما باید مددکار و همراه دستگاه قضایی باشند و قضات نیز باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرده و از ارجاع پرونده به علما و افراد متنفذ بیش از پیش استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی نیز باید همه احساس مسوولیت کنیم زیرا نشستن و نگاه کردن موجب افزایش این مسایل می شود و حتما باید کار فرهنگی انجام شود و خانواده ها در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در بین فرزندان خود فعالانه تر اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون و علما به منظور توسعه صلح و سازش در جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه امام جمعه و نهاد نماز جمعه به عنوان یکی از مقدس ترین نهادها و دستاوردهای انقلاب باید مورد احترام همه مردم و مسوولان باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: حضور مسوولان در نماز جمعه و جماعت و ارتباط با مردم بسیار مورد تاکید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در ادامه از ریاست دادگستری زرند به عنوان فردی صاحب فکر و برنامه یاد‌کرد و گفت: قضات مجربی در استان و شهرستان زرند حضور دارند که با علم و تجربه خوب خود به رتق و فتق امور قضایی مردم می پردازند.

شایان ذکر است؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان در بدو ورود به شهرستان زرند با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شهدا ادای احترام کرد و گفت: شهدا از افتخارات این شهر و‌کشور هستند و امیدواریم خداوند ما را از رهروان واقعی شهدا قرار دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *